Intocht sinterklaas

Hey meiden,

Die goede oude sint is weer in het land!!! Ons mannetje heeft hem begroet, geweldig! Met z'n pietenmutsje op zag hij de pakjesboot (ergens in Drenthe) aankomen. Hij vond de boot, de muziek en al die dansende figuren op de boot erg interresant.

Vervolgens met m'n mams het dorp in gegaan en niet gewacht tot sint en pieten van de boot waren. Vervolgens zagen we nog 4 keer de optocht. Hij kreeg regelmatig pepernoten toegestopt, dus hij zat lekker te snoepen. 1 Keer kwam echt naar hem toe en gaf hem een hand, hij keek alleen maar naar de handschoen en was beslist niet bang. Wat is het toch een stoer mannetje.

De fanfare vond hij het mooiste van alles, z'n handjes bewogen op de maat van de muziek. We hebben een heerlijk dagje gehad met z'n 3tjes!!!

Hoe reageerden jullie kids op het hele gebeuren?

Liefs Lientje

Hoi,

Die van mij waren super blij dat hij weer in het land is, al was het maar omdat ze nu eindelijk de schoen mochten zetten,,haha en daar zat wat in vanochtend, de jongste heeft er nog niet zoveel intresse in, maar misschien veranderd dat als we volgende week live naar de intocht gaan kijken bij mijn ouders in het dorp!

Gr MJ

Hey MJ,

Ons zoontje werd ook niet dol enthousiast van de sint en zijn pieterbazen, maar eerder van de pepernoten, de muziek en de gezelligheid. Het werkte aanstekelijk, want mams en oma hadden hetzelfde. We kwamen in een uitgelaten stemming bij de mannen, hihi!

Liefs Lientje

Renske roept wel de hele tijd Klaas en Piet, maar ze ging vannochtend niet eens bij haar schoen kijken. Dat deed ze pas toen Emma wakker was en haar cadeautje ging uitpakken.
Ze hebben pietenverkleedpakjes gekregen en ze zag er echt heel schattig uit met haar pietenmutsje op.

ook nathalia vond het geweldig!
ze riep de hele tijd piiieeeeettt! echt schattig.
van sinterklaas heeft ze niet veel mee gekregen. die was zo snel weg.
we zijn wel op tv geweest hahahaha
en we kunnen zeggen dat we de echte sint hebben gezien. nathalia vond de drukte, de gezelligheid, de fanfare en de pepernoten t leukst hahahaha
de meeste pieten vond ze lief en gaf ze hand kusjes en vollop zwaaien, maar sommige pieten waren toch echt wel heel eng. (slechte karma hahahaha)
savonds is ze wel helemaal over stuur wakker geworden. ik denk dat het even iets te veel inpact was allemaal. maar na 10 minuten bij mama op schoot zitten, viel ze toch weer in slaap.

schoentjes zetten, doen we hier niet ( of misschien 1 keer) zal ze toch niet snappen.

ook ik heb t erg naar mn zin gehad hoor hahaha en gelukkig werkte het weer fantastisch mee!

liefs, do

We hebben gisteren op tv naar "Klaasje" gekeken en vandaag kwam hij aan in t dorp (met de trein whahha)
Indy vond t geweldig, was als piet verkleed en zwaaide naar de pieten en de sint. De fanfare was hier ook een groot succes. Ze keek dr ogen uit! Voor mij ook echt jeugdsentiment, heerlijk!
Ze mocht gister dr schoen zetten en vanmorgen zat er een hello kitty puzzel in en een taaitaai. Ze vond t geweldig.
Gelukkig mogen we nog drie weken genieten :)

Veel plezier allemaal!

hier nog 1 die het helemaal geweldig vond.
we zijn de laatste 10 minuten geweest omdat het heel vies weer was.
later werd het wat droger.

Quinten stond op een gegeven moment tussen de pieten te dansen!! echt geweldig.
ook de zakken helemaal vol met pepernoten en snoep.

wel een hele slechte nacht gehad na die tijd.
hele tijd huilend wakker worden en steeds naar mama en papa toe.

groetjes lenie

Terug
Bovenaan