intocht

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

over 2.5 week is het dan toch echt zover. Dan komt Sinterklaas aan in Nederland. Ik ben erg benieuwd wat jullie met de intocht doen. Kijken jullie alleen op tv of gaan jullie ook kijken en hoe en met wie dan?

Hier in Eindhoven komt Sinterklaas aan op zaterdag 15 november. We gaan eerst de intocht op tv kijken en anders neem ik het op. Ik vind de intocht op tv geweldig en die kijk ik dan ook altijd. Zodra de Sint voet aan land zet moet ik altijd huilen. Wat een emotioneel ding he. Ik vind dat altijd zo schattig en kijk het al zolang ik het me kan herinneren. Daarna gaan we naar de stad, papa, Marissa en ik en we vragen opa ook mee. Oma moet helaas weg maar met Oma gaan we naar Sinterklaas in de Bijenkorf. De Sint komt hier met de boot aan en gaat dan met de pieten in een optocht naar de Markt. Wij gaan met Marissa in en kroeg zitten waar hij voorbij komt. Hij komt namelijk door onze kroegenstraat en daar is het nooit zo druk. Daar gaan we aan de warme chocomel tot hij voorbij komt. Bij het water vind ik namelijk nog niets voor haar. Vervolgens gaan we met opa denk ik naar de Markt en daar in het cafe zitten. Dan kan Marissa alles volgen en kunnen we daar nog even een hapje eten. Die avond mag ze dan voor het eerst haar schoen zetten. Ik heb alle Doornroosje figuren van de AH voor haar gespaard en ik denk dat ik af en toe zo'n figuur in haar schoen doe met wat pepernoten. Uiteraard wel nadat we gezongen hebben. We gaan Marissa trouwens niet verkleden. Of ik moet nog een leuk pietenmutsje vinden :) Maar shminken vind ik haar echt te klein voor.
Zo brengen wij de zaterdag dus door. En jullie?

groetjes Linda, mv Marissa 13.5 maand

Hoi Linda,

IK ga denk wel naar de intocht in Noordwijk (wonen mijn ouders) Hij komt daar op dezelfde dag als op tv. En hij komt met de boot aan op het strand met goed weer dan he....

groetjes Maris

ps ik kijk ook bijna elk jaar de intocht, ook toen Feline er nog niet was hahaha

Hoi Linda,

Hihi, je hebt er al helemaal zin in lees ik.....
Ik ben ook gek op Sinterklaas. Ik speel al sinds ik 16 ben ieder jaar Zwarte Piet (behalve als ik zwanger was of no BV gaf). Ik vind het altijd heerlijk om die koppies van de kinderen te zien.
Wij kijken naar de intocht op TV. Ieder avond wordt het Sinterklaasjournaal gekeken en af en toe mogen ze hun schoen zetten. De sint komt hier een week later aan in het dorp aan. Ik weet niet of we daar heen gaan. Meestal is het dan afschuwelijk druk (en koud). Wel gaan we nog naar het Sinterklaas feest van het werk van Jeroen. Hij komt in het spoorwegmuseum in Utrecht. Wij hebben dan de hele dag vrij entree maar de Sint komt dan 's middags. Voorgaande jaren was het altijd heel leuk.

Waarschijnlijk krijgen ze wat cadeautjes op 5 december. Bij mijn ouders gaan we waarschijnlijk op 6 december cadeautjes uitpakken.

Ik ben heel benieuwd wat ze er dit jaar van zullen vinden. Vooral Eva zal er dit jaar weer erg in op gaan. Voor Bas zal het nog wel niet zo boeien.

Zoals je leest: ik heb er ook zin in.

Groetjes, Karin

Hoi allemaal,

Wij gaan ook naar de intocht kijken. Onze dochter houdt heel erg van muziek, dus ze zal het prachtig vinden als er gezongen wordt. Ook al begrijpt ze nog niet alles, het is gewoon een leuke dag een een leuke sfeer. We gaan er zeker naartoe!
In ons dorp komt hij ook nog aan en dan gaat ie met zijn pieten naar het "welzijnscentrum". Daar geeft ie dan een show voor alle kinderen. We twijfelen of we daar ook heen gaan. Natuurlijk kijken we ook op tv! Dat keek ik vroeger ook al. Ik werk met kinderen en ik moet natuurlijk precies weten wat er gebeurt op de boot enz... Dus hier ook iedere avond het Sinterklaasjournaal.

Groetjes Babybelle

Oh ik heb er ook zin in!
Ik hoorde vd buurvrouw dat dit jaar Sinterklaas in Almere haven aankomt.. ik zal eens kijken wat voor weer t is, anders gaam we natuurlijk wel even kijken!

Verder komt mijn familie hier op 6 dec en gaan we de dag erna naar mijn schoonmoeder. Birgit snapt t toch nog niet, dus kunnen we t best op 6 en 7 dec nog doen..

Ik ben ook al helemaal in de sinterklaas sfeer!! Kan niet wachten!! Jammer is dat de oudste bij zijn vader is als Sinterklaas aankomt. Maar vaak komt ie ook nog de zaterdag erop in het dorp vlakbij ons aan, dus misschien dat ik daar dan naartoe ga. En anders gaan we alleen met Eline. Ben heel benieuwd hoe ze het vind. Vorig jaar was ze echt nog heel klein, nu maakt ze het misschien al wat meer mee!

Hoe krijg jij het voor elkaar om al die figuren al bij elkaar te krijgen... Ik doe al mijn boodschappen bij de appie, maar ik heb er nog maar twee. Ik doe wel vaak per dag boodschappen, en kom ik niet aan die 15 euries!! Wij hebben nu de heks en de draak! Die vond mijn oudste het COOLST!

Terug
Bovenaan