introduceren bijvoeding, tijdstip.........

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Op welk tijdstip van de dag zijn jullie begonnen met het geven van bijvoeding. Wij gaan binnenkort een hapje introduceren, Isis is dan 5,5 maand. Ze slaapt nog best veel overdag. Ik lees vaak het fruithapje 's ochtends rond 10:00, maar dan slaapt Isis,
ik dacht zelf:
7:00 fles
9:00 11:20 slapen
fruithapje
rond 12:00 fles

en dan later
13:30 - 15:30 slapen
groentehapje en een kleinere fles

Dus na haar ochtendslaap en niet net voordat ze gaat slapen,
ach ja, komt goed, ik ben gewoon nieuwschierig. Hoe hebben jullie het gedaan in het begin?
x Esther (Isis 29-11-06)

Jasmijn is bijna 7 maanden en ik ben sinds een maand fruit en groente aan het prberen. Wat jij hier stelt vind ik ook heel moeilijk. Op het CB hadden ze me een mooi schemaatje gegeven, maar...Jasmijn is helemaal niet zo lang wakker. Ik weet dus ook niet goed hoe ik een fruithap en een fles in 1,5 uur moet proppen.
Ik heb dus nog geen echt schema. 's avonds lukt het wel beter: op haar normale tijd komt ze uit bed, dan geef ik eerst een groente (ahum ze lust alleen bruine bonen, maar goed en dan net voor ze naar bed gaat de fles.
Maar soms lukt dat niet omdat ze zo gewend is om gelijk de fles te krijgen als ze uit bed komt. Dan gaat ze heel hard huilen en met een mond vol bruine bonen is dat geen succes.....
Als je trouwens net begnt dat is het alleen nog maar een paar hapjes om te proberen dus dat kan gewoon in je normale schema.
groeten Elke

Hoi,

Heather is nu bijna 6 maanden. Wij houden gewoon haar normale ritme aan (half 8 flesje, half 12 flesje, half 4 groente hap + flesje, half 8 flesje). De bedoeling is om ooit de fles van half 4 te laten vervallen voor een groentehap, maar ze is niet zo van de groente.
De fruithap krijgt ze om een uur of 10 en daar is ze dol op. WIj zijn ook begonnen met een fruithapje (tussen de voedingen door dus)  en dat werkte eigenlijk heel goed.

Het is overigens wel een heel gedoe allemaal hoor, Heather slaapt niet zo heel veel, dus dat is geen probleem, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment het idee heb alsof ik constant met óf een flesje, óf een groente/fruithapje óf een rijstewafel óf wat venkelthee achter d'r aanloop te dragen.
Komt nog eens bij dat ze die fase 2 voeding niet zo heel geweldig vindt en haar flesje slecht leeg drinkt en dus weer eerder honger heeft. Pfffffff, wat een gedoe zeg (om maar te zwijgen over hoe mijn varkentje er aan het einde van de dag uitziet, en dat terwijl we slabbers hebben ter grote van een theedoek!)

Uhhhhm, het is een heel verhaal geworden, sorry, maar ik vind dit echt een lastige overstap hihihi, ach, het is gewoon even wennen voor ons allemaal denk ik. En het is ook niet allemaal narigheid hoor, eten van een lepeltje vindt ze bijvoorbeeld geweldig, dus haar voeren is een echt feest.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan