introductie groenten / fruit

Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en mag beginnen met groenten / fruit! En daar heb ik enkele vraagjes over! Kunnen jullie helpen?

1; Hier in België adviseren ze met groenten te beginnen. Hoe zit dat in Nederland?

2; Hij heeft nu het volgende schema:
    8.00 uur        180 ml + 6 schepjes
    12.30 uur     210 ml + 7 schepjes
    17.00 uur     210 ml + 7 schepjes
    22.00 uur     210 ml + 7 schepjes
    Op welke tijden zouden jullie wat geven en wordt de hoeveelheid melk dan minder?

3; Hij heeft ook nog veel moeite met zijn ontlasting. Zijn er dingen die je dan beter
    niet / wel kan geven?

Ik ben benieuwd!
En alvast bedankt!

hoi

je zou tussen de fles van 8 en 12.30 een potje fruit kunnen geven,en om 17.00 half potje groenten om mee te beginnen en daarna nog wat melk,Zo langzaam op bouwen en een paar dagen dezelfde groenten geven zodat ze aan de smaak wennen.worteltjes gaan er meestal wel goed in om dat dat zoeter is,omdat ie last van zijn ontlasting heeft zou ik even wachten met de bloemkool,daar kreeg mijn dochtertje krampen van,maar de bruine bonen zullen ook goed helpen waarschijnlijk en die vond mijn dochtertje ook heel lekker.Maar gewoon langzaamopbouwen en dan na een week   gewoon hele potjes geven,en als ze dan weer wat ouder zijn na 6 maanden kun je ze een danoontje start geven en de fles laten vallen of minder maken.groetjes wendy

hoi,
In nl word geadviseerd om te wachte met bijvoeding tot 6 maanden ookal zijn hier de meningen over verdeeld omdat op de potjes staat vanaf 4 maanden.

Het advies om met groente te beginnen is omdat dat minder allergische reacties kan oproepen en omdat de smaak minder zoet is. Als ze eerst aan fruit wennenis de overstap naar groente wat moeizamer.

Je kan kiezen voor potjes, vers gepureerd of geraspt maar ook voor grote stukken zacht gekookte groente als stronken bloemkool, broccoli, spersibonen enz. erg leuk om te zien.

Veel plezier.

Terug
Bovenaan