invloed BV of cerazette op test?

A

Anoniem

Guest
Hallo! Weet iemand of het geven van borstvoeding of het slikken van Cerazette (=anticonceptiepil bij borstvoeding) invloed heeft op de uitslag van een zwangerschapstest? Ik heb namelijk al een paar weken het idee dat ik zwanger ben (al 3 maanden), maar twee tests waren beiden negatief. Op zich moet het ook niet kunnen natuurlijk, als je die pil slikt én ook nog borstvoeding geeft, maar ik krijg de gedacht niet uit m'n hoofd! En ik vind het zoooo stom om voor niks naar de huisarts/verloskundige te gaan, en dat er dan niets aan de hand is?

Ik zou niet weten hoe. De zwangerschapstest reageert op HCG, een hormoon dat je normaal niet in je lijf hebt, ook niet tijdens BV (een paar dagen na bevalling is er echt niets meer van in je lijf).

Dus als een test negatief is dan zou ik daar op vertrouwen. Ik weet natuurlijk niet waarom je denkt zwanger te zijn, maar als je echt zwanger bent dan moet een test binnen 2-3 weken alsnog positief worden. Zijn je klachten misschien ook te verklaren door ontzwangeren, naderde menstruatie of de BV-hormonen zelf?

Succes ermee!

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige reactie. De test reageert op HCG en als je dat niet hebt, ben je dus niet zwanger :)

Oke, bedankt Karin en Twiki! Geen idee wat het dan is (het is verder een lang verhaal qua symptomen, zo'n 9 maanden na m'n bevalling), maar ik kijk het nog wel een paar weken aan... En mocht ik toch zwanger zijn, dan is dat straks echt wel te zien! ;-)

Terug
Bovenaan