invloed eetpatroon voor je kindje

A

Anoniem

Guest

Hallo allemaal,

Ik heb niet zoveel eetlust sinds ik zwanger ben maar probeer wel gewoon te eten.

Wel heb ik, net als vele andere zwangere, wel trek in slechter voedsel.

Groente at ik normaal al niet veel en nu ook niet echt extra.

Ik ben nu 3 kilo aangekomen, ben 17 weken zwanger, maar ben wel bang dat als ik meer vetter eten eet als "normaal" eten ons kindje straks veel zwaarder word. Zou dat kunnen denken jullie.

Ik slik wel zwangerschapsvitaminen hoor, en het is niet zo dat ik altijd vet eet, maar wel sneller als normaal.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie's.

Groetjjes Anouk

Hoi,

Toen ik zwanger was van mijn dochtertje (nu 4jaar) at ik ook weinig tot geen gezonde dingen. Kreeg het niet weg, wel slikte ik idd vitamines. Mijn dochter is geboren met een gewicht van 3215gr en was 50cm. Ze lust nu alles zelfs spruiten en witlof en ik heel tenger hoor. Ze weegt mar 15kilo, dus ik denk niet dat je kans heb op een dikker kindje als je niet goed eet. Wel moet je het natuurlijk wel proberen om zo gezond mogelijk te eten. Ik ben nu zwanger van de 2de en eet deze keer wel gezonde dingen, veel groente en fruit. Heb er ook echt trek in. Het verschilt dus ook erg per zwangerschap. Als je VK zich geen zorgen maakt hoef jij dat ook niet te doen!!

Succes en geniet van je zwangerschap

Liefs

hallo meiden, ik ben nu zwanger van ons 4e kindje en heb bij de laatste 3 een hele moeilijke start gehad, heel ziek en 13 kilo lichter ook ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis, maar na de 1e 3 maand knapt het weer op en begin ik alles weer te eten en ook koffie te drinken, ik moest me er wel toe zetten om om weer vlees te eten maar ook  dat smaakt weer prima.....nu komt het, bij  de 1e zwangerschap was ik 9 maand niet fit en heb ik helemaal geen vlees gegeten en ons  1e kind nu 11 jaar eet  geen  vlees, helemaal niks geen schnitsel   geen gehaktbal geen frikandel geen knakworst niks helemaal niks van kleins af aan spuugde hij het  uit, de 1e jaren vanalles geprobeerd   maar om elke avond zo'n strijd aan tafel te hebben is ook niet alles dus wij vinden het nu goed als hij verder goed eet ,nu eten onze kids   het liefst aardappels met groene en hij eet zo 3 borden  dus  heb verder niet veel te klagen (behalve dat mijn man en ik graag italiaans of chinees eten en de kids dus niet ha  ha)

liefs coraal  

Hoi meiden,

Ik heb ook veel trek n snacks en de wat vettere dingen. En ook in snoepjes en chocola en ijs etc...echt erg.

Maar ik zorg dat ik elke dag fruit eet en zeker veel groente etc. Als ik friet eet maak ik er een salade bij, vind ik ook heerlijk. Maar als ik eerlijk ben zou ik vaak savonds nog wel een broodje hamburger of een hotdog ofzoiets lusten...te gek voor woorden hahaha..

9 maanden geen vlees eten is helemaal niet erg. De rest van je leven geen vlees eten ook niet. We kunnen heel goed zonder hoor, peulvruchten doen het goed als vervanger en vis natuurlijk ofzo.  De groenten zijn wel echt belangrijk! Maar ja...als je daar geen trek in hebt is het wel lastig maar dan kan je wel met rauwkost of fruit ook veel binnenkrijgen wat gezond is.

Ik zal ook eens achter de vitaminepillen aangaan...voor de slechtere dagen haha..al kan je dat nooit als volledig zien toch? Je zal het uit je voeding moeten halen. Ik eet verder wel gezond op brood, tomaten en komkommers ed...maar ja..moet ik de mayo laten staan? (wel yogonaise dus kan net he) hahaha..groetjesssss

Peet

Hai,

Ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap regelmatig gegrepen naar de friet en de snickers. Ik ben er dik van geworden HELAAS maar mijn kleine meid is heel mooi slank. Niks aan de hand dus. Wel heb ik altijd gezorgd dat ik elke dag 2 ons groente en 2 ons fruit at en 1/2 keer per week vis. Dit is echt heel belangrijk voor de ontwikkeling voor je kindje en dan niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Probeer dus wel wat meer groente en fruit te eten want vitamine pillen vullen aan maar vervangen niet. Ik ken wel het gebrek aan eetlust. Daarom at ik overdag bv vaak een halve komkommer. Is ook 2 ons groente maar je hapt het echt ff wat makkelijker weg. Kant en klare fruitsalade van ah is ook een makkelijke oplossing als je geen zin hebt ik een appel ofzo maar dit is wel prijzig.

Gr.Ing

Je zou 's kunnen kijken op de site van het voedingscentrum, daar staan richtijnen voor een gezonde voeding bij zwangerschap: http://www.voedingscentrum.nl/
EtenEnGezondheid/Zwangerschap+en+kind/
Zwangerschap/zwangerschap.htm  (even spaties ertussen uit halen...)
Daar staat veel informatie over gezonde voeding en zwangerschap. Ik kreeg deze suggestie van mijn dietiste, omdat het natuurlijk net voor kan komen dat ik zwanger ben, terwijl ik nu bezig ben om af te vallen (d.m.v. verandering eetpatroon en niet zozeer door streng te lijnen of zo. Er is me verzekerd dat ik op deze manier gewoon zwanger kan worden en dat dit niet schadelijk is voor mijn lijf of kind). Ik heb me voorgenomen me hier echt aan te gaan houden als ik zwanger mocht zijn, anders wordt ik vast heel dik.
Succes!

Esk

Hoi Anouk,

Als je veel vet voedsel eet wil die niet per defenitie zeggen dat je kind ook zwaarder zal zijn als het geboren is,ik weet natuurlijk ook niet hoeveel je vet eet,dat zou je dan dus ook moeten weten voor je zoiets kan zeggen,en anders ff contact opnemen of vragen als je naar de vk gaat.Volgens mij kan het weining kwaad.

Liefs, Nice

Terug
Bovenaan