invloed eetpatroon voor je kindje

Hallo allemaal,

Ik heb niet zoveel eetlust sinds ik zwanger ben maar probeer wel gewoon te eten.

Wel heb ik, net als vele andere zwangere, wel trek in slechter voedsel.

Groente at ik normaal al niet veel en nu ook niet echt extra.

Ik ben nu 3 kilo aangekomen, ben 17 weken zwanger, maar ben wel bang dat als ik meer vetter eten eet als "normaal" eten ons kindje straks veel zwaarder word. Zou dat kunnen denken jullie.

Ik slik wel zwangerschapsvitaminen hoor, en het is niet zo dat ik altijd vet eet, maar wel sneller als normaal.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie's.

Groetjjes Anouk

Hoi Anouk,

Volgens mij valt het wel mee hoor. Natuurlijk is het beter om gezond te eten, je voelt je er zelf vaak ook beter bij (fitter enzo), maar als je zin hebt in een frietje, chocolade of wat dan ook, dan zou ik het gewoon doen hoor. Tuurlijk in beperkte mate (wat er niet aan komt hoeft er ook niet af...).
Volgens mij is vet eten voor een kleintje minder slecht dan teveel suikers. Maar dat moet je maar even aan je vk vragen. Overigens, drie kilo is tot nu toe echt nog niet veel hoor!

Succez!

Hoi

ik kom van het oktober forum en lees hier en daar af en toe even mee.
ik ben in verwachting van ons 3e kindje.
bij de eerste deed ik precies wat er van je verwacht word! al had ik ontzettende trek in kaas!!! blokken gingen erdoor!
bij de 2e deed ik het nog steeds wel goed maar werd het wel minder.
Nu bij de 3e ben ik erg anders met mijn eetpatroon.
als ik ergens zin in heb pak ik dat sneller. ook ik heb sneller zin in de bekende vette hap!
ik probeer me vaak in te houden maar dat lukt niet altijd.
ook het fruit eten doe ik niet zoveel meer als zou moeten!!
mij is verteld dat een kindje uit je voeding het beste haalt! nou ik eet wel gezond en gevarieerd genoeg dus maak me er geen zorgen om!!
zo nu en dan moet je even toegeven aan je lekkere trek!!

Liefs Jenny (23 wk 2 dagen zwanger 3e kindje)

Hallo Anouk,

Volgends mij is het ook niet zo, dat als jij vet eet dat je kindje dikker word.
Je kindje haalt inderdaad alleen de benodigde stoffen uit je bloed.
Natuurlijk ben ik geen vk dus voor de zekerheid moet je het daar gewoon even vragen.
Zelf ben ik nu 16 weken en ben 2 kilo aangekomen.
Normaal gesproken hoef ik maar naar iets lekkers te kijken en het zit er al aan, in tegenstelling tot nu...
De blokken kaas hebben bij mij geen kans om te blijven liggen!
Dat is eigenlijk wel het enige wat ik 'slecht' snoep trouwens...
Geniet lekker van je lekkere trek nu mag het , nu heb je een excuus haha!

Groetjes Ilse

Terug
Bovenaan