invloeden van buitenaf

Vandaag kwam er iemand langs die verkouden is. Mijn vriend wilde onze Thijs bij
haar op schoot zetten, maar ik heb gezegd dat ik dat niet wilde omdat zij verkouden is en Thijs hiervoor nog geen weerstand heeft opgebouwd.
Ook voor een koortslip moet je erg oppassen.

Nu zat ik te bedenken, zijn er nog meer dingetjes bv ziekte en zeer waar je voor moet opletten bij visite die schadelijk zijn voor je baby? En bij welke leeftijd zijn ze minder bevattelijk?   Thijs is nu 4 weken.

Groetjes Jama

Met verkoudheid moet je inderdaad oppassen, Yari is nu 11 weken bijna en heeft zijn 1e antibiotica kuur al te pakken,
hij heeft een luchtweginfectie, maar zijn zusje is dan ook erg verkouden en tja ik kan ze moeilijk bij elkaar weghouden. ( gelukkig is hij er niet ziek van )
Van de koortslip is inderdaad ook zo. Waar je verder ook mee op moet passen zijn de waterpokken, Kleintjes onder het jaar die het krijgen kunnen het later nog eens terug krijgen en ik hoorde laatst ook dat kleintjes er erg ziek van kunnen worden.
Groetjes Marina.

Wat ik ook wel eens heb gehoord is dat mensen gauw hun pink in de mond van je kind willen steken, daar kunnen ze spruw van krijgen. Wij moesten van onze kraamverzorgster elke keer onze handen wassen met desinfecteerbare zeep.
Zeker als je borstvoeding geeft moet je oppassen voor spruw.

Terug
Bovenaan