invriezen voeding

He mama's,

Ik zit met een probleempje. Onze meid vindt het fruit uit potjes heerlijk, maar de groentehapjes ontzettend vies. Op de een of andere manier eet ze dit dus echt niet. Nu heb ik geprobeerd om het zelf te maken en dan eet ze het wel. Wat mama kookt is toch echt het lekkerst.

Het probleem is alleen dat als ik dadelijk ga werken ik niet iedere dag de tijd heb om voor haar het eten klaar te maken. Op dinsdag heb ik bijv. vergadering en ben ik laat thuis. Het is dan makkelijker om gewoon iets uit de diepvries te kunnen pakken.
Mijn vraag is nu hoe kan ik dit het  gemakkelijkste doen. Gewoon in potjes of moet ik er ijsblokjes van maken.  En wie weet  waar ik die ijsblokdingen kan kopen. Heb eerlijk gezegd ook geen zin om de hele diepvries vol met potjes te hebben staan.
Ik heb nu nog zomervakantie (sta voor de klas) en heb dus tijd genoeg om eten te maken en in te vriezen.

Wie heeft er tips?????

Groetjes Anne

Hoi anna

het is misschien makkelijk om het in ijsblokjesbakje te doen (te koop bij de blokker)
en als ze dan bevroren zijn eruit halen en in een diepvries zak te stoppen. Dan is het altijd dicht. en kun je de bakjes weer gebruiken.
het is makkelijk dan kun je per portie pakken.

succes ermee

groetjes Danielle

koop dan van die rubberen ijsblokvormpjes! anders ben je heeeeeeeeeel lang bezig
geloof me!
het merk "beaba" verkoopt ze afsluitbaar maar zijn gelijk erg duur 14,95 voor één bakje
met een plastic vrieszakje erover heen bereik je hetzelfde effect!

Ik doe ze altijd in ijsblokjes. Die kun je nu wel overal krijgen (blokker, marskramer, supermarkt vaak ook). Je hoeft geen rubberen te kopen want je kunt gewoon hard plastic doen. Je laat even de warme kraan aan de onderkant/zijkant lopen en dan kun je ze er zo uitwippen!
Je moet wel de hapjes ongeveer in 3 maanden gebruitk hebben.
Ik heb altijd verschillende groente in de diepvries. Een aardappel/ rijst en wat vlees is altijd zo gemaakt en erbij gedaan.
Ik vind het helemaal niet veel werk en je moet toch ook voor jezelf koken. Maar ik doe de groenten wel altijd in 1x omdat ik anders blijf zitten met groente die nog over is. Zo maak ik in een keer alles vers in.

hoi hoi

Ik vries ook in en heb bij de blokker hele platte bakjes gehaald! Ik maak het eten zet het het bakje op de weegschaal, doe er ong 200 gram in en dan vries ik het in! Zodra het goed bevroren is doe ik het in een diepvrieszakje!! Dit werkt voor mij erg goed!

gr

hoihoi,

ik maak ook alles zelf zowel groente als fruit.
ik heb de voorraad bakjes van avent (die gebruikte ik eerst voor het afkolven), je hebt ze in twee maten, ik heb zelf de kleine daar kan je porties tot 180cc in doen is voor de meeste babys wel genoeg. en je kan op het potje met potlood schrijven wat erin zit en wanneer je het in de vriezer zet. de potjes zijn niet zo groot dus nemen niet heel veel plaats in. ik vind het erg handig. ik maak ongeveer 3-4 porties van het zelfde in een keer en als er dan een beetje overblijft doe ik dat in een ijsblok vormpje.

succes
groetjes linda

Terug
Bovenaan