Invriezen

Hallo,

Ik heb een zoontje van een jaar en wil eigenlijk vaker vers voor 'm koken. Nu doe ik dit wel geregeld, maar potjes krijgt hij ook nog wel eens. Nu lees ik dat sommigen grotere porties kookt en dan delen invriest. Heeft iemand tips welke gerechten ik kan invriezen en wat zeker niet (zoals bijv. spinazie, volgens mij mag je dat niet invriezen).

Bedankt alvast.

Hoi,

In het kookboek Opperdepop van AH vind je allerlei smakelijke gerechten voor kinderen vanaf 6 mnd. Er staat ook precies bij of je het kan invriezen en hoe lang.
Ik vond het zeer praktisch en kreeg ook inspiratie voor andere gerechtjes.
Je kunt bijna alles invriezen, waardoor je dus elke dag een vers maaltje op tafel kan toveren. Zelf ga ik eens in de zoveel tijd een middag aan de slag om diverse gerechtjes te maken, die ik dan invries in porties. In het begin gebruikte ik ijsblokvormpjes, zodat ik de hoeveelheid makkelijk kon aanpassen. Nu Daniel beter eet, gebruik ik bakjes(in mijn geval van de Xenos) met een inhoud van 250 ml. Dat is ongeveer de inhoud van 8mnd potje.

Succes en kookze!!!

Yvette

Met 1 jaar kregen ze gewoon wat wij aten, en als het echt niet geschikt was of echt niet gelust werd dan kregen ze een avondje gewoon een boterham   met wat yoghurt en wat fruit. Apart koken vind ik zeker op die leeftijd onnodig.

Terug
Bovenaan