Inwendig onderzoek, ben zoooo bang! Hebben jullie tips???

Hoi meiden,

Wij proberen nu 7 maanden om zwanger te worden. Ik ben nog niet zwanger maar dat is niet helemaal het probleem. Ik ben in juli gestopt met de pil en sindsdien heb ik om de haverklap urineweginfecties. Ook tijdens het vrijen doet het pijn. Het lijkt wel of mijn man ergens tegenaan stoot en de dagen daarna heb ik pijn. Het ebt wel langzaam weg maar toch...... Het is een zeurende pijn rechts onderaan in mijn buik.

Afgelopen maandag ben ik weer naar de dokter geweest omdat ik weer zo'n pijn had. En jawel, weer een urineweginfectie met een antibioticakuurtje. Toen ik zei dat ik ook zo'n pijn had bij de sex, leek het de dokter handig om naar de gynaecoloog te gaan. Misschien een verkleving bij mijn eierstokken of een cyste. Nu krijg ik dus vrijdag een onderzoek maar ik ben er doodsbang voor. Ten eerste voor het onderzoek zelf en ten tweede voor de uitslag.

Als er wat mis is met mijn eierstokken kan ik dan uberhaupt nog zwanger worden? En kennen jullie de klachten van vele urineweginfecties na het stoppen met de pil? En hoe ervaren jullie zulke onderzoeken?
Help me alsjeblieft een beetje uit mijn dip....

Liefs,
Camel

Hoi Camel. Wat balen zeg dat je hier steeds zo'n last van hebt. Ikzelf kan je niet helpen, maar denk dat het alleen maar goed is dat ze er nu eens serieus naar gaan kijken. Natuurlijk is zo'n onderzoek nooit prettig, maar zo'n gyn doet niet anders. Dus probeer je gewoon goed te ontspannen. Ik snap dat je bang bent voor de uitslag. Alleen dan weet je het wel eindelijk en kunnen er stappen ondernomen die nodig zijn om geen pijn meer te hebben. En om zwanger te worden!!!
Door de zure appel heen bijten dus!!! Ik zal aan je denken en laat je weten hoe het is afgelopen???
Veel sterkte en liefs, Patricia

hoi,

urineweg infectie heb ik nog nooit gehad wel het pijn hebben met vrijen en ook een inwendig onderzoek gehad bij mij is er niets uit gekomen en de pijn is ook van zelf weg gebleven

veel succes

Hoi Camel, vervelend allemaal! Krijg je as. vrijdag een HSG onderzoek? Ik heb dat pas ook gehad, en je leest overal dat het heel erg pijn doet, dus ik was op het ergste voorbereid. Ik lag daar op de tafel met mijn man naast me en ja, het deed even pijn, maar het duurt echt maar een paar minuten en dan is het over, tenminste bij mij wel. En ik zeg altijd maar zo tegen onszelf, wij willen graag kinderen en dat lukt niet   1,2,3 vanzelf, dus dan moeten we er ook wat voor over hebben.

Heel veel succes en tot horens,

Groetjes, Pleun

Hoi Camel,

Jeetje wat rot voor je zeg!   Ik heb er geen ervaring mee, maar ik met het met 1 van de eerdere schrijfsters eens dat het heel goed is dat er actie ondernomen wordt, zo weet je waar je aan toe bent en kunnen ze je helpen. Ik denk dat ontspannen heel belangrijk is, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Verder zou ik zeker je angst uitspreken aan de gyn. Misschien kun je hem/ haar vragen wat er precies gaat gebeuren. Op deze manier kan hij/zij je misschien gerust stellen en bovendien er rekening mee houden dat je gespannen bent. Veel sterkte.

Liefs Carina

hey camel,
ik kan je helaas niks vertellen over inwendig onderzoek.maar wel over pijn bij het vrijen.dat heb ik nl ook.dat komt omdat mijn vriend dan tegen mijn baarmoedermond stoot.op zich heel onschuldig maar wel heel vervelend.ik heb soms,na veel vrijen,daarna nog een paar dagen buikpijn.wat bij ons helpt is glijmiddel en proberen net even iets anders te gaan liggen.ik hoop dat je goed nieuws krijgt bij de gyn.
groetjes kari

Hoi meiden,

Nachten niet geslapen en waarvoor eigenlijk? Eigenlijk voor niets!
Was heel nerveus maar de nerveusiteit was gelijk weg toen ik de gynaecologe zag. Een gemoedelijk, wat ouder vrouwtje van rond de 55 jaar.
Tuurlijk kan ik me leukere dingen voorstellen maar het is me 1000% meegevallen.
Eerst kreeg ik een soort uitstrijkje d.m.v. een eendenbek en daarna een inwendige echo waarbij je mee kon kijken. Alles is in orde, eierstokken, baarmoeder enz. enz.

De pijn die ik zo vaak heb, is volgens de gynaecologe afkomstig van mij eisprong. Die kan na het stoppen van de pil soms veel en veel heviger zijn. Voor die urineweginfecties word ik nog verder onderzocht. Maar ik hoorde van mijn moeder dat het veel in de familie voorkomt. Mijn oma had het ook om de haverklap.

Dus niks (wat mij betreft!) staat ons nog in de weg om zwanger te worden. Kan jullie niet vertellen hoe blij ik ben...... Het zonnetje straalt weer even ook tijdens mijn burnout. Als ik die achter de rug heb en misschien ook nog wel zwanger word, dan lacht het leven me helemaal toe....

Liefs,
Camel

Zie je wel, het valt allemaal best mee, maar wij vrouwen maken ons vaak veel te druk, tenminste dat zegt mijn man altijd! Hopelijk blijf je de "zon"zien, want dat lijdt je veel makkelijker door alles heen!

Groetjes, Pleun

Terug
Bovenaan