Inwendig onderzoek bij VK met 36 week?

A

Anoniem

Guest
Van een vriendin hoorde ik dat ze met 36 weken een Inwendig Onderzoek krijgt bij de VK.
Krijgt iedereen dit met 36 week, of is dit per VK verschillend?
En, wat controleren ze precies tijdens zo'n onderzoek?

Lfs
Janet
32 weken

Hoi Janet,

Nou ik ben nu 38 weken en ze hebben geen inwendig onderzoek gedaan bij mij? Ik denk dat als ze het wel doen het is om te kijken of je bekken groot genoeg is.

groetjes Mariska

Bij mij hebben ze een inwendig onderzoek gedaan bij de eerste om te voelen of de baby in gedaald was. Uitwendig was dit niet goed te voelen.
Bij de tweede heb ik met 40 wk een io gehad om te voelen of ze nou in stuit lag of niet.
Sil

Hoi,
dat is niet standaard hoor. Ik ben nu 39 w zwanger van nr 3 en het eerste vaginaal toucher was beide vorige keren bij de bevalling om te voelen hoe veel cm ontsluiting ik had.....
Er zal wel een reden voor zijn als ze dat doen bij 36 w. Indalen voelen ze normaal gesproken door "fijn" met hun handen beneden in je bekken te peuren (auw). Bij de 2e heb ik wel nog even snel het echo apparaat erop gehad om te checken of het geen stuit was (ze hadden de week ervoor een stuitligging gemist en waren voorzichtig geworden).
Meestal voel je zelf wel of je kindje is ingedaald en waar de voeten en billen liggen....

Groetjes,
mama van Sarah en Lotte

Terug
Bovenaan