Inwendige echo gevaarlijk?

<p>Goedemorgen allen,</p><p>Gisteren heb ik een inwendige echo gehand met 4+6 dagen omdat ik een miskraam heb gehad de vorige keer en ik me zorgen maakte.</p><p>Nu moet ik volgende week terug komen voor een tweede echo echter maak ik me zorgen of dat niet te veel is en slecht voor het vruchtje? 1x per week inwendige echo... </p><p>Wie heeft ook 2 weken achter elkaar inwendige echo gehad en is het gewoon goed gegaan ?</p>

Hallo,
Nee dit is niet slecht. Een eerste echo is bijna altijd inwendig.
Als een inwendige echo slecht zou zijn dan zou je ook 9 maanden geen seks kunnen/mogen hebben ;-)
Het apparaat komt niet eens in dezelfde ruimte als waar het vruchtje zit. Die is nog nog helemaal afgesloten.

[quote quote=10168362]Hallo, Nee dit is niet slecht. Een eerste echo is bijna altijd inwendig.Als een inwendige echo slecht zou zijn dan zou je ook 9 maanden geen seks kunnen/mogen hebben  Het apparaat komt niet eens in dezelfde ruimte als waar het vruchtje zit. Die is nog nog helemaal afgesloten.[/quote]
Ik heb in beide zwangerschappen eerste echo in de 7de week uitwendig gehad hoor. Dus dat is niet standaard de regel.
Inwendige echo is niet schadelijk. Tuurlijk moet je niet iedere dag er 1 maken ivm de stralingen maar de vk weet echt wel wat die doet 

[quote quote=10168386] Ik heb in beide zwangerschappen eerste echo in de 7de week uitwendig gehad hoor. Dus dat is niet standaard de regel. Inwendige echo is niet schadelijk. Tuurlijk moet je niet iedere dag er 1 maken ivm de stralingen maar de vk weet echt wel wat die doet[/quote]
Er staat ook bijna altijd ;)

[quote quote=10168386] Ik heb in beide zwangerschappen eerste echo in de 7de week uitwendig gehad hoor. Dus dat is niet standaard de regel. Inwendige echo is niet schadelijk. Tuurlijk moet je niet iedere dag er 1 maken ivm de stralingen maar de vk weet echt wel wat die doet[/quote]
Een echo maakt gebruik van geluidsgolven, dus voor straling hoef je ook echt niet bang te zijn.

Ik heb met 6 weken en 12 weken een inwendige echo gehad. omdat mijn baarmoeder naar achter gekanteld lag konden ze het met 12 weken met een uitwendige echo nog niet zien, mijn darmen hielden de golven tegen ?
Nu moeder van een gezonde dochter ?

Ik heb vanaf week 5 tot nu al bijna wekelijks een inwendige echo (voor opvolging baarmoederhals.
Vorige zwangerschap tot week 36 inwemdige echo's gehad en er loopt nu een gezond mannetje van 2 rond.
Niks schadelijk aan. Het enige dat ze voor 12 weken niet doen is harttonen laten horen omdat ze daar het effect niet van weten op de foetus.

Terug
Bovenaan