Inwendige echo toch zeer onduidelijk beeld

Hi vandaag mijn 2e echo gehad maar de VK kon geen duidelijk beeld krijgen.
De echo was inwendig en ben nu ruim 9 weken... Hoe ver precies weten we niet want ze kon niet meten. Dus volgende week mag ik terug. Er zijn geen zorgen want er was volop beweging en hartactie zichtbaar. Maar dit kwam niet snel voor zei ze. Volgens haar zaten mijn darmen in de weg en lag de kleine volledig tegen de baarmoeder aan. Nu dacht ik... Achteraf.... Ligt mijn baarmoeder dan raar? Iemand hier ervaring mee?
De vorige echo was in het ziekenhuis toen moesten ze echt zoeken naar de locatie maar was het een redelijk beeld.
 
Had ik ook, baarmoeder ligt naar achteren en kindje helemaal achterin ook nog. Bij de 11 weken was het al veel duidelijker te zien en bij de 13 weken echo gewoon alles kunnen beoordelen!
 
Ik heb dit zelfs bij de 13 weken echo gehad. Beeld was zeer onduidelijk door m’n darmen en m’n baarmoeder lag naar achter gekanteld. Dit hersteld zich vanzelf wanneer de baarmoeder groeit. Maak je niet teveel zorgen als er beweging en hartactie gezien is. ☺️
 
Ja hier ook. Darmen zaten blijkbaar vol dus het was een blanco beeld vanaf mijn buik dat was zelfs de echo van 12 weken! Die hebben ze toen ook nog vaginaal gedaan en toen was alles goed zichtbaar.
 
Dat vond ik zo vreemd nu dat vaginale echo dat slechte beeld gaf. Als ik dan probeer te bedenken hoe mijn darmen en baarmoeder dan blijkbaar liggen geeft dat een vreemd plaatje in mijn hoofd ?
 
Terug
Bovenaan