Inwendige echo, zou het kindje leven?

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen allemaal,

In mijn directe familie komen namelijk miskramen voor en ik heb een gehandicapt nichtje. Dit maakt dat ik zo bang ben voor de uitslag van de inwendige echo. Juist vanwege mijn angst mochten we deze echo laten maken, maar van de week is het zover en ik ben bang dat we te horen krijgen dat het kindje niet leeft of dat het een windei is. Ik heb geen enkele reden om me zo druk te maken, want ik veel me erg goed, maar ik krijg het niet uit mijn hoofd. Ik heb echt het gevoel dat we van de week gaan kijken of het kindje leeft.

Ben ik de enige die dit zo ervaart?

Groetjes Charlotte

Heej,

Natuurlijk ben je niet de enige die dat zo ervaart, ik durf te wedden dat bijna iedere zwangere vrouw voor de eerste echo wel even bang is geweest!
Een inwendige echo is over het algemeen genomen nog een heel ander verhaal omdat daar vaak een goede reden voor moet zijn, ik zelf heb er twee gehad, 1 met 6 en 1 met 8 weken omdat ik was flauwgevallen en ze eerst dachten aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en vervolgens gingen ze ervan uit dat mijn kindje al overleden was, lekkere twee weken voor mij dus om te horen dat alles goed was met mijn kindje.
Dat ongerust zijn voor een echo hoort erbij en ik denk dat je dat ook je hele zwangerschap houdt, ik tot nu toe in ieder geval wel..het hoort er gewoon bij!

In ieder geval veel succes met de echo en je zwangerschap!!!!

Groetjes Brechtje 26,2 weken zwanger

Het is heel normaal dat je je druk maakt over het feit of het allemaal wel goed gaat met je kindje. Zeker als het in je familie wel vaker voorkomt dat het niet helemaal goed gaat.
Zelf had ik helemaal geen reden om ervan uit te gaan dat die kleine niet gezond zou zijn en dat alles in orde zou zijn, maar toch, hou je er erg veel rekening mee.
Nu ben ik een stuk verder in de zwangerschap en tot nu toe gaat alles prima. Bij de laatste controle kreeg ik zelfs te horen dat die kleine al in de goede houding lag voor de bevalling, dat had ik niet verwacht.

Ik zou zeggen, probeer er niet teveel aan te denken, dan lijkt de tijd vaak sneller te gaan en heb je eerder een beetje zekerheid.
Heel veel succes.

Terug
Bovenaan