inwendige echo

<p>hoi allemaal, </p><p> </p><p>deze week heb ik de eerste echo, ben dan ongeveer 7+4 en de echo word dus inwendig ( eerste echo bij die praktijk altijd stond op de site ) </p><p> </p><p>maar ik ben er toch best wel zenuwachtig voor... wat waren jullie ervaringen? doet het pijn of stelt het niets voor ? </p>

Hoi hoi,

Bij mij deed het helemaal geen pijn. De gynaecoloog zei dat ik moest ontspannen, dat deed ik dus ook en daardoor deed het geen pijn.

Succes en gefeliciteerd ?

Ik heb tijdens het traject om zwanger te worden maandelijks een inwendige echo gehad. Stelt niks voor, doet helemaal geen pijn, hoor ?

Ik heb meerdere keren een inwendige echo gehad (eerste keren ivm miskraam, maar laatste keer gewoon omdat ik nog niet zo ver was toen). Het heeft nooit pijn gedaan, ik heb er geen last van gehad en het voelde hoogstens een beetje gek. De verloskundige gaf bij mij aan dat ze het bijna altijd doen om onterechte teleurstelling te voorkomen (met een uitwendige echo is soms niks te zien terwijl er gewoon een kloppend hartje is maar dat pas duidelijk wordt na de inwendige echo).
Lang verhaal kort: qua pijn stelt het echt niets voor. En als je vervolgens naar dat scherm kijkt en dan een kloppend hartje ziet -soms niet meer dan 2 streepjes die tegen elkaar aan bewegen- dan vergeet je helemaal dat het echo-apparaat in je zit. 

Het is simpel, als penetratie geen pijn doet, geldt dat in principe ook voor de echo. ? Het is een smalle staaf, en ze doen uiteraard gewoon voorzichtig. Ik heb het zelf ook meermalen meegemaakt, stelt echt niets voor. Dus geen zorgen ?

Oew spannend! De echo zelf stelde bij mij niks voor. Ik vond het wel even gek… Maja ze zal de boel wel vaker te zien krijgen ? ik heb het destijds gewoon uitgesproken en toen zei ze lachend : “ik snap heel goed hoe vreemd dit voor je is, helemaal omdat je nog geen buikje hebt. Maar ik doe dit dagelijks en heb er al zoveel gezien…” Toen moest ik wel grinniken en zag ik voor het eerst ons kindje. Ik was spontaan vergeten wat er beneden gebeurde en was smoorverliefd op die kleine wurm in mijn buik ? er kwam niks zinnigs meer uit behalve “aaaaaaw”

Gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk heb je een mooie echo!

Hoi! ik had ook mijn eerste echo inwendig, ook geloof ik rond dezelfde termijn. 
Het is mij alles meegevallen, het voelde even ongemakkelijk in het begin maar deed absoluut geen pijn en de verloskundige was heel lief en stelde me goed op mijn gemak. En zodra je een kloppend hartje ziet op het scherm ben je alle ongemakken vergeten!
Succes en veel plezier!

Ik zit zelf in een medisch traject en heb afgelopen week denk ik 4 inwendige controle echo's gehad. Ik heb zelf de hoogste graad van endometriose met een endometriose cyste op mn linker eierstok waardoor die kant iets gevoelig is als ze die zoeken met een echo. Verder is het even gek dat er iets naar binnen gaat, maar doet het echt geen pijn. Het is zoals hierboven omschreven wordt vergelijkbaar met een penetratie. Succes en hopelijk een mooie echo!

Terug
Bovenaan