inwendige echo

Ik moet dinsdag naar het ziekenhuis voor een 1e echo. Heb ik veel zin in, maar ik zie er ook een beetje tegen op. Ik denk namelijk dat het een inwendige echo wordt. Ik ben dan 12 weken zwanger en een paar dagen en ik heb verder niks bijzonders. Heeft iemand ervaring met een inwendige echo?Is het vervelend?En kan het misschien zo zijn dat ze in het ziekenhuis bekijken of ze het inwendig of uitwendig doen?
 
Hallo
Ik heb zelf een inwendige echo gehad toen ik 10 weken zwanger was keek er ook tegen op.Maar het stelt helemaal niets voor,je hoeft je niet druk te maken.Je moet je alleen wat ontspannen en dan gaat het van zelf en als je dan op de monitor het babytje ziet merk je helemaal niets meer.
 
Hoi,

Van harte gefeliciteerd!

Ik heb drie weken geleden (toen 6wk zwanger) een inwendige echo gehad. Het stelt echt niks voor en doet geen pijn! Volgens mij kun je met 12 weken al wel een uitwendige echo verwachten.
Succes
R.
 
hai,

Ik heb er één gehad toen ik 11 weken en 5 dagen zwanger was, eerst keken ze of het met een uitwendige echo kon. Daarna zijn ze op een inwendige overgegaan, ik vond het niet vervelend en voelde er niets van.

Succes!

liefs
Lot
 
Ik heb ivm vruchtbaarheidsproblemen een heleboel inwendige echo's gehad, en hoewel het op zich een beetje een gênante positie is waarin je je bevindt (voor jezelf dan, zo'n echoscopiste of gynaecoloog doet natuurlijk te hele dag niet anders!), is het verder niet pijnlijk of zo. De echo-kop heeft een vorm die precies zo gemaakt is dat hij goed in je vagina past, en je voelt op z'n hoogst wat druk in je onderbuik.

En als je eenmaal je kleine ziet, dan ben je alles op slag vergeten! (met 12 weken kun je al een echt mensje onderscheiden, met hoofdje en armpjes en beentjes, en het beweegt ook nog eens allemaal, wonderbaarlijk!)

Veel plezier met je echo,

N.
 
hoi

ik was ook zoooooo bang maar echt het stelt NIKS voor je volet het niet eens. en weetje het beeld op de monitor is prachtig zoveel duidelijker als uitwendig (bij mij dan)

ik hoop dus eigenlijk voor je dat het een inwendige wordt echt het stelt niks voor. je zal het merken

liefs linda bijna 32 weken
 
Ik kreeg toen ik precies 11 weken was ook een echo, maar gewoon uitwendig.

Als je niet te veel spekkies hebt kunnen ze het uitwendig ook gewoon zien hoor.
 
Terug
Bovenaan