inwendige echo

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Weet een van jullie of je bij een echobureau ook een inwendige echo kan krijgen?? Ik heb pas 3 juli een echo en dat duurt voor mijn gevoel een eeuwigheid. Ik heb bij 5 wk en 4 dgn een echo gehad (inwendig) in het zks in belgie (toen we daar p vakantie waren) maar toen was alleen het vruchtzakje te zien, de inhoud was nog onduidelijk ivm de grootte.

Gr. Jeannette

7 wk

niet-artsen, dus oa verloskundigen mogen geen inwendige echo's maken geloof ik.
groeten Elke

Ik heb bij mijn bezoeken bij de gyneacoloog zoveel keer een inwendige echo gehad, dat het mij verbaast dat iemand dit WIL. Ik vond het vreselijk..... En zoveel is er nog niet te zien hoor. Ik heb nu met 8 en 11 weken een echo gehad, met 8 weken zag je alleen nog maar een wormpje, maar wel ook een kloppend hartje, dat was wel mooi.

Misschien dat je een echo aan kan vragen bij een afdeling gyneacologie of echoscopie in een ziekenhuis, die hebben de apparatuur ervoor, maar het zal vast niet vergoed worden door je ziektekostenverzekering.

Hoi,
Ook ik heb een inwendige echo gehad en bij mij deed het absoluut geen pijn.
Dit wilde ik je alleen maar even zeggen zodat je niet alleen maar negatieve verhalen te lezen krijgt.
Groetjes rene 22w & 6 d

Hoi,

Ik heb met 10 weken bij de verloskundige een inwendige echo gehad. Ze probeerde het eerst gewoon via mijn buik, maar mijn baarmoeder en hummeltje lagen helemaal aan mijn rugkant, waardoor het niet goed te zien was. Ik vond het ook helemaal niet vervelend. Als je je maar ontspant.
Maar vind je het wel nodig om vóór 3 juli nog een echo te doen? Je bent er waarschijnlijk veel geld aan kwijt en echt veel kunnen ze nog niet zien. En 3 juli, dat is al over 14 dagen!! Ik ben benieuwd !

Groetjes, mamavanLucas

Ik heb ook 2x bij deze zwangerschap een inwendige echo gehad, geen centje pijn. Ook al zie je niet veel, je krijgt toch weer een bevestiging (als het goed is natuurlijk). En het is super om te zien. Als je het graag wilt doen, gewoon doen, anders krijg je straks misschien spijt. Wat maakt dat geld dan nog uit, toch?

Sommige vinden het gewoon spannend om een inwendige echo te krijgen. Maar ik en ik denk velen van ons kunnen niet zomaar zwanger raken, dus moeten onderzoeken doen, IUI, IVF, ICSI ed, dus moeten hartstikke vaak een inwendige echo. Dus je bent alleen maar blij als je dit moet ivm een zwangerschap.

Een fijne zwangerschap!!!

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan