inzichzelf gekeerde boze kleuter

<p>Hallo Ik ben nw hier mijn naam is Sophie ik ben moeder van 2 jongetjes Jens van 3.8 jr en Max van 1.5 jr  . Ik heb een vraag over de oudste . Hij is altijd een super makkelijk kind geweest maar de laatste weken gaat hij  gedrag vertonen waar ik geen raad mee weet .Hij kan zomaar omslaan van een gezellige kwebbel in een heel boos jongetje die niet gilt of schreeuwt maar boos op een plek gaat staan waar hij niet meer vanaf komt .Op opmerkingen als : Jens mama ziet dat je boos bent negeert hij.  Ik moet hem dan ook laten ander word hij woedend en gaat wel gillen .Mijn man is minder geduldig en als we moeten eten haalt hij hem van zn plek en zet hem op zn stoel waarvan eten geen sprake is . Je raad het al het eerste echte opvoeddiscussie tussen mijn man en mij is geboren waar ik zeg ..laat nou zegt hij ..Onzin hij moet gewoon luisteren . Ik snap mijn man ook wel want hij kan daar gewoon wel 20 a 30min blijven staan .Ik negeer het gedrag en houd me bezig met alles behalve Jens na een tijd gaat hij weer spelen maar blijft  nukkig en negeert vooral ons Moeten we het blijven negeren ? Moet hij luisteren ? Iemand die dit herkent ?</p><p> </p>
 
Hoi, dat is geen makkelijk antwoord helaas. En vandaar snap ik ook beide kanten van jullie reactie erop. 
Als eerste zal er toch onderzocht moeten worden wat ervan de trigger is: wat zorgt ervoor dat hij dit doet? 
Is het dat zijn broertje nu ook met ZIJN speelgoed begint te spelen, of heeft hij gewoon simpel darmproblemen...
Om de reden vragen zal geen uitkomst bieden zoals ik het hoor. Dus probeer zo goed mogelijk op te letten zonder dat hij het zelf in de gaten heeft dat je focus op hem ligt. Maar zodra hij dit gedrag opzet zou ik een mix van jou en je partner erop gooien. 
Dus niet dwingen met jullie mee te doen, maar ook geen 1 op 1 aandacht aan besteden en vragen wat er mis is. Eigenlijk even doen alsof het doodnormaal is dat hij zich zo gedraagt en in het algemeen roepen dat het eten klaar is en gewoon aan tafel gaan zitten (als voorbeeld) 
Hopelijk vinden jullie de oorzaak snel, good luck ?
 
Hoi Sophie, wat vervelend voor jullie! En ook voor je oudste zoon, hij zal zich vast ergens niet fijn over voelen... Werkt het om op een moment dat hij niet in zo'n bui zit een gesprekje met hem te voeren? Kijken of je op een moment dat het goed met hem gaat erachter kunt komen wat hem dwars zit?
 
Terug
Bovenaan