Ipv 6+4 op de echo 4 weken zwangerschap te zien

<p>Heey lieve mensen,</p><p>Zoals jullie in de titel kunnen lezen heb ik gisteren een echo gehad, en ipv de verwachte termijn te zijn ben ik een flinke aantal dagen teruggezet.</p><p>Mijn vorige zwangerschap was een vroege miskraam bij 4+2. Heb die dag gebruikt als eerste dag van menstruatie. Had op 6 oktober een positieve ovulatietest en 25 oktober een positieve cb van 2-3. </p><p>Ik maak me zorgen dat het niet verder gegroeid is en het uiteindelijk in een miskraam uitloopt. Zijn er moeders die hetzelfde hebben meegemaakt en hoe is dit afgelopen. Ik heb nog geen bloedverlies of meer krampen dan sinds de positieve test. </p><p>A.s maandag heb ik een nieuwe echo om te kijken of er iets gegroeid is.</p><p> </p><p>Heel veel liefs van mij </p><p> </p>

Oef, dat klinkt heel spannend inderdaad. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap ook een aantal dagen teruggezet, maar er was wel een kloppend hartje te zien. Maar eigenlijk had ik met de termijn die ik toen te horen kreeg al wel een beetje zo'n gevoel van: 'dan heb ik wel heeeel erg vroeg positief getest'. Het is uiteindelijk ook een miskraam geworden, al was het nog tot het formaat van ruim 9 weken doorgegroeid.
Volgens mijn verloskundige is het meestal geen goed teken als de tijdlijn niet lijkt te kloppen met je vermoedelijke eisprong, maar soms zit het met slechte voortekenen toch goed en met goede voortekenen toch niet goed, dus het blijft even afwachten vrees ik. Hebben ze ook grondig buiten de baarmoeder gekeken of er niet iemand op de verkeerde plek verstopt zit?

Oh jeetje... ook heftig zeg sorry voor je verlies.
Ze heeft inwendig en uitwendig gekeken en er was alleen een vruchtzakje te zien en de vruchtring dacht ze te zien komen. Het was voor haar ook lastig volgends mij. 

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik dacht 7 weken te zijn, dit waren er toen 5 (volgens de echo). Na 10 dagen weer een echo en het vruchtje was niet gegroeid. Het is bij mij dus gestopt met groeien, maar mijn lichaam stootte het niet af. Ik heb het met medicijnen op moeten wekken. Na 3 maanden toch nog een curretage omdat het niet helemaal weg was. 

ik wil je absoluut niet bang maken! Er zijn ook verhalen waarbij het wel goed uitpakt. Maar zoals ik dit nu lees en zoals jouw berekeningen zijn en die CB, dit had ik ook precies zo.. ik ga voor je duimen! 

Sorry voor je verlies?
Ja mijn gevoel zegt ook dat het gestopt is met groeien, ik wacht af tot m'n lichaam het afstoot maar het zit nu al twee weken stil in mijn lichaam dus ben bang dat het ook met medicijnen moet mocht het voor maandag nog niet gebeurt zijn. 
Hoe heb jij dit verder ervaren?
En zijn er misschien ook mensen die aan de thyrax zitten en moeilijker zwanger werden dan bij hun eerste kind(eren). Ben na de geboorte van onze dochter geopereerd aan mijn schildklier en sindsdien aan de thyrax.

Ik vond de medicijnen best pittig, vooral het hele idee. Je gaat zo een heftige reactie opwekken met medicijnen. Ik vond het best pijnlijk, vooral in mijn liezen. Maar toen ik twee paracetamols pakte lukte het om te slapen. Daarna kwam het vruchtje snel los. Ik bloede daarna niet heel heftig. Vandaar dus ook uiteindelijk nog die curretage. 

de curretage vond ik heel heftig! Het onder narcose gaan was voor mij de eerste keer. Dat was vooral heftig. Als ik de keus nu weer zou moeten maken zou ik alsnog eerst voor de medicijnen zijn gegaan. Omdat je dan gewoon veilig thuis bent. 

ik heb momenteel de vierde miskraam. Wij gaan nu verder met onderzoeken. Het gaat iedere keer rond de 5 weken mis. 

Oh wat verschrikkelijk, dit is onze tweede en ik vind het al moeilijk laat staan jij en de andere vrouwen en mannen die dit mee moeten maken. Ik leef echt met heel m'n hart mee met jullie ? ik hoop dat ze een oorzaak vinden en je kunnen helpen om een gezonde zwangerschap en kindje te mogen hebben uiteindelijk❤ 

Terug
Bovenaan