Irr antistoffen vervolg

Bij mij int bloed zijn dus antistoffen tegen c en E gevonden
Bij de gyn geweest. Zij zeggen afwachten op uitslag van bloed van de man. Dan bij 27 wkn nog n keer prikken. Misschien zijn antistoffen meer of minder geworden. En vaker echo's om kindje in de gaten te houden.
Nou ik wacht nog maar even af.... Na weer in t ziekenhuis geweest te zijn staat t me allemaal zo tegen. Wil gewoon simpel bij vk blijven en niet bij gyn. Ik moest gelijk een controle en 20 wkn echo afspr int ziekenhuis maken.
Nou we wachten t wel weer af...
 
wat hodut dat in? antistoffen tegen c en e?

ik weet wel dat ik nog antistoffen in mij heb vanwege mijn A- bloedgroep en vorig jaar bevallen en dus spuitje gehad.

ook heb ik antistoffen tegen hepatites B, want ik ben daarvoor ingeent

 
@ Sweetwicca:

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=ziektebeelden&ziektebeelden=ziektebeeld_item&item_id=420&letter=B

Daar kan je vanalles lezen over de irregulaire antistoffen als je niet weet wat dit inhoud.


Verder echt heel veel sterkte m88 ik hoop dat het allemaal verders goed gaat met jou en het kindje en dat ze ook kunnen zorgen dat het goed blijft gaan. Wat dat betreft is het misschien toch beter dat je voor beiden jullie gezondheid bij de gyn zit ipv de vk. Al zou het andersom natuurlijk fijner zijn.

Liefs
 
Die c en e in mijn geval zijn onderdeel van een ander bloedgroepsysteem dan ABO. Er zijn nog veel andere systemen Die naast de standaard ABO bestaan.
Ik ben O pos en heb na een bloedtransfusie bij m'n 1e bevalling waarachijnlijk de antistoffen tegen c en E aangemaakt. Omdat dit blijkbaar in het donorbloed zat. En lichaamsvreemde stoffen waren voor mij.
Dus nu bezit ik antistoffen tegen c en E. Zoiets kan gebeuren na een bevalling of bloedtransfusie.
Maar mocht mijn kindje wel de c en E hebben, heb ik dus antistoffen tegen t bloed van m'n eigen kind. Daarom nu bloedtest van de vader om uit te zoeken of kind mogelijk deze c en E heeft.
Zo ja dan bestaat er een kans dat het bloed van het kind word afgebroken door mijn antistoffen en t kind heeft dan bloedarmoede. Kan in minder of meer ernstige mate zijn. Daarom geloof ik meer echo's om kind in de gaten te houden.
Er zijn zelfs gevallen waarbij je naar Leiden moet om het kind in de buik al bloedtransfusies te geven.
En ook daar moet bevallen. Maar dat is wel zeldzaam gelukkig.
Maar mocht mijn man geen c of E hebben is er niks aan de hand, kan het kind het ook niet hebben en is er totaal geen probleem. Laten we daar dus maar op hopen.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken?
Groetjes
 
Ha,

dan ben jij dus ws al verder in het traject dan ik ben. Bij mij moet er eerst met 27 wkn nog uitgemaakt worden of ik wel antistoffen aanmaak. Mogelijk gebeurt dat niet eens. Als dat wel gebeurt kom ik ook onder behandeling van gyn, maar als jij zeg dat de antistoffen nogweleens dalen kan dat de reden zijn dat ik dan niet gelijk een injectie krijgt.
Ik heb nu voor mijn eigen besloten om in elk geval de 27 wkn af te wachten en daarna verder te kijken. Tenslotte heb ik nooit bloedtransfusie gehad en heb ik deze bloedgroep dus al vanaf mijn geboorte en inmiddels al twee kinderen op de wereld gezet.
Voor jou in elk geval ook veel succes wat het is wat gecompliceerde dan bij mij.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan