Irreeel? help...

A

Anoniem

Guest
Hai lieve dames.

Ik heb een tijdje geleden hier een bericht gepost met daarin een vraag omtrent je cyclus en daarbij een vrij gekke vraag waarbij ik mij kan voorstellen dat sommigen zullen denken..oookkeej?...

Maar ik ga um hier toch weer even uiteenzetten:

Mijn vraag is (en dat komt een beetje door wat spookgedachten die ik heb)
cyclus1: Je hebt met je partner gevreeen. Je wordt daarna ongesteld.
je gaat daarna je volgende cyclus in.
cyclus 2 dus. kun je in je laatste cyclus (cyclus 2 dus) zwanger zijn van de vrijpartij van de cyclus daarvoor cyclus 1) Dat kan toch helemaal niet?

of een ander voorbeeld.
stel heb eergister gevreeen. over een week wordt zou ik ongesteld worden. cyclus 1.

En ik heb daarna geen seks meer en we gaan cyclus 2 in. Ik wordt weer ongesteld (cyclus 3)
En daarna plan je om zwanger te worden en je wordt het ook. dan ben je toch zwanger van cyclus 3? Het is toch onmogelijk om zwanger te zijn van cyclus 1 of 2 (zaadcellen die blijven hangen? Hoe bizar deze vraagstelling ook is...

Dit alles heeft te maken met irreeele gedachten waar ik nogal last van kan hebben. (iedereen heeft z'n eigenaardigheden en dus ik ook ahum..

Ik heb een zeer regelmatige menstruatie en geen bloedingen tussendoor. Heeft iemand hier een rationeel antwoord op een irrationele vraag?
Kesh.

Hoi
In principe als je ongi word dan ga je je volgende cyclus in en ben je niet zwanger.. als jij een regelmatige cyclus heb zonder tussendoor bloedingen kun je daar denk ik ook wel van uit gaan.
Je hebt je eisprong ong 2 weken voor je ongi word/moet worden.
Het gebeurd wel dat vrouwen tijdens de zwangerschap ongi worden.. maar weet niet hoe dat zit met testen.
Succes ermee..

Liefs

Hai Renate, dank voor je antwoord. dus ik begrijp uit jouw verhaal dat je dus niet zwanger kunt worden in je volgende cyclus van achtergebleven zaadcellen van de vorige cyclus?

Volgens mij leven zaadcellen zo'n 3 tot 5 dagen, dus dan kun je niet in een latere cyclus zwanger raken van "oude" zaadcellen. Die leven dan al niet meer.

Er zijn wel vrouwen die tijdens hun zwangerschap toch elke maand wat bloed verliezen, dus dan lijkt het of je ongesteld bent.

Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.

StessC dank je voor je antwoord.

Dat dacht ik dus ook. dat zaadcellen zo'n 3 tot 5 dagen leven soms 7 als uitzondering. En toch kom ik niet van de irreeele gedachte af dat je zwanger zou kunnen raken van 1 of 2 cyslussen/cycli daarvoor.

Ik zal het even uitleggen.

Ik heb een prachtige dochter 3 en toen ik zwanger van haar was had ik de hele zwangerschap last van irreele gedachten van, stel dat het mijn kind helemaal niet is, of nog erger stel dat het kind niet van mijn man is. wat natuurlijk absurd was omdat ik alleen met mijn man vrij en met niemand anders. 9 maanden lang heb ik rondgelopen met deze irreeele angsten tot ze geboren werd. Nu willen we heel lang al voor een 2e gaan. maar gezien mijn angsten van de 1e zwangerschap probeer ik deze irreeele dingen te verwijden bij een hopelijk nieuwe zwangerschap. elke keer stel ik het weer uit omdat ik bang ben voor, wat als....tja...wat als wat eigenlijk....zo het is er uit...wat een opluchting...

Je ongesteldheid is een soort grote schoonmaakbeurt van je baarmoeder.. Alle slijm etc word netjes opgeruimd, dus de kans dat je van 1/2 cyclussen ervoor zwanger raakt is er niet , ook omdat sperma idd niet zo lang overleeft.
Heel veel succes!
Groetjes

Tja, lastig, die gedachten van jou.... Volgens mij weet je zelf ook wel wat wel en niet kan, maar ja, probeer die gedachtengang maar eens te stoppen.
Ik herken het wel een beetje hoor! Ik heb niet dezelfde gedachtes als jij, maar ik kan me ook soms rare dingen in m'n hoofd halen en ja, wat ik al schreef, probeer dat dan maar eens te stoppen....

Als je er veel last van hebt, is het misschien een idee om eens met iemand te gaan praten...

Succes ermee in ieder geval!

Terug
Bovenaan