Irreeel?

A

Anoniem

Guest

Lieve dames, een vraagje,
Een idioot hypothetische vraag,

cyclus1: Je hebt met je partner gevreeen. Je wordt daarna ongesteld. je gaat daarna je volgende cyclus in. cyclus 2 dus. kun je in je laatste cyclus (cyclus 2 dus) zwanger zijn van de vrijpartij van de cyclus daarvoor cyclus 1) Dat kan toch helemaal niet?
Ik hoor het graag, wan ter lopen hier bij mij een paar rond met bizarre spookverhalen.
Kesh.

volgens mij kan dat niet toch? want je bent vruchtbaar als je ei rijp is en er is maar 1 eitje per maand dat een rijp eitje is. het zaad leeft hooguit 1 week soms korter in de baarmoeder.

liefs

Dat kan niet.
Ten eerste is het sperma al lang 'overleden' tegen de tijd dat je je ei weer hebt, al zou dat direct na je ongi zijn.
Ten tweede is je ongi een opruiming van je lichaam. Ik ga er eigenlijk vanuit dat tijdens je ongi ook het evt. achtergebleven sperma mee naar buiten komt.
Ten derde, als je niet in je vruchtbare periode zit, is het slijm rondom je baarmoeder niet bepaald zaadvriendelijk. Het zaad overleeft daar niet in.

Wat wel zo kan zijn is dat de bloeding erg op een menstruatie lijkt, maar dat niet is. Sommige meiden hebben gewoon hun eerste menstruatie nog als ze zwanger zijn. Dit is natuurlijk geen echte ongi, maar het lijkt er verdacht veel op!
In zo'n geval zou je dus wel kunnen denken dat je zwanger bent van je een na laatste cyclus, terwijl dat dus in feite je laatste cyclus is geweest.

Ik hoop dat dit je wat meer duidelijkheid schept en je de spookverhalen wat meer als zodanig herkent!

Liefs Daisy

Mijn gyn heeft me wel verteld dat sommige vrouwen hun hele zwangerschap door licht blijven menstrueren. In die zin zou je dus in cyclus 1 zwanger geraakt kunnen zijn en dit pas in cyclus 2 merken.

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ilse 77 dat is niet helemaal wat ik bedoel. mijn menstruatie is zeer regelmatig. dat is het punt niet. mijn vraag is (en dat komt een beetje door wat spookgedachten die ik heb) cyclus1: Je hebt met je partner gevreeen. Je wordt daarna ongesteld.
je gaat daarna je volgende cyclus in. cyclus 2 dus. kun je in je laatste cyclus (cyclus 2 dus) zwanger zijn van de vrijpartij van de cyclus daarvoor cyclus 1) Dat kan toch helemaal niet?

of een ander voorbeeld.
stel heb eergister gevreeen. over een week wordt ik ongesteld. cyclus 1. En ik heb daarna geen seks meer en we gaan cyclus 2 in. ik wordt weer ongesteld (cyclus 3)en daarna plan je om zwanger te worden en je wordt het ook. dan ben je toch zwanger van cyclus 3? Het is toch onmogelijk om zwanger te zijn van cyclus 1 en 2 (zaadcellen die blijven hangen? Hoe bizar deze vraagstelling ook is...

Dit alles heeft te maken met irreeele gedachten waar ik nogal last van kan hebben. (iedereen heeft z'n eigenaardigheden en dus ik ook ahum..
Kesh.

ps. heb geen last van bloedingen of iets dergelijks. alles is perfectly normal, behalve mijn hoofd...

Terug
Bovenaan