Irregulaire/ ongewone antistoffen gevonden in bloed.

Er zijn bij mij irregulaire antistoffen in t bloed gevonden na de standaard bloedtest in t begin van de zwangerschap. Heeft iemand hier ooit wel eens van gehoord? Ik lees op internet allemaal enge verhalen. Ben benieuwd wat me nu te wachten staat.
 
bij mij zijn die idd ook gevonden, eerst wilde ik er ook alles over lezen, maar daar word je niet blij van. Nu maar afwachten tot week 27 om weer bloed te gaan prikken.
Bij onze verloskundige lag een folder hierover van het RIVM. Hierin staat dat je , als het nodig is, goed in de gaten word gehouden door de verloskundige. Ook zal er vaker bloed worden geprikt, en eventueel gaat de gyn. de controles overnemen. (bloed en echo's)
Toen ik er wat over vroeg, wist de verloskundige niet zo goed wat ze moest zeggen. Er word pas vanaf begin juli 2011 op deze antistoffen getest, en pas met 27 weken kunnen ze echt zien of de anti stoffen actief zijn.
Sterkte met afwachten, nu maar hopen dat alles mee gaat vallen.
groetjes Fleur
 
Ik ben hier in maart al op getest en bij mijn vorige zwangerschap in 2008 ook. Dus volgens mij testen ze dat al een hele tijd.

Maar bij mij waren er verder geen anti stoffen.
 
Misschien was er bij jou aanleiding om dit te doen. Er werd al een hele tijd getest op antistoffen
Maar sinds juli dit jaar word er op nog een anti stof extra getest. Als je deze antistof met 27 weken (na een bloedtest) in je bloed blijkt te hebben, gaan ze (verloskundige en/of gyn) je beter in de gaten houden. Na onderzoek is namelijk gebleken dat deze (nieuwe) antistof kan zorgen voor bloedarmoede bij het ongeboren kindje maar ook bij je pasgeboren baby. Omdat het het bloed van de kleine afbreekt.
groetjes Fleur
 
Terug
Bovenaan