irritant

A

Anoniem

Guest
Hallo!

hebben jullie ook zo'n last van mensen/collega's die het nodig vinden steeds opmerkingen te maken over je gewicht? Ik kan het niet meer hebben, wordt er gewoon chagrijnig van: zo, je wordt met de dag dikker, zelfs je armen..ja t zit echt overal..
ja, bedankt, jij ziet er ook leuk uit, zou ik wel willen zeggen, maar ja, zo ben ik ook weer niet..

zo dat moest ik ff kwijt..

liefs..beetje chagrijnige zonneke...

Hoi,

Ja echt zwaar irritant is dat he!!!
Ik krijg ook allemaal zulke reacties, en dan vooral idd van
m'n collega's. Die zeiden ook bijna elke dag wel op het laatst:
jee je groeit nu echt hard he, of snoep je ook zoveel.
Nou ja zeg, waar bemoeien ze zich mee.
Er zit zelfs een collega tussen die me steeds ' dikkerdje'
noemt. Normaal gesproken zou ik dat ECHT niet leuk vinden,
want heb ik al complex over m'n lichaam, maar nu laat ik ze
maar zeuren. Gelukkig ben ik nu met verlof.
Wat dan wel weer apart is, is dat m'n familie grotendeels allemaal
zeggen dat de kilo's echt allemaal op m'n buik zitten en ik verder
niet echt veel dikker ben geworden.Hier ben ik dan wel weer blij
mee hihi. Het is niet helemaal waar maar goed...

xx Syrah (34 wk)

De juf van mijn jongste dochter zegt iedere dag, dat het wel tonnetje rond wordt. Maar ik heb een hele dikke winterjas van mijn man aan, en daarin kan je eigenlijk niet zien dat ik zwanger bent. De jas maakt op zich al erg dik.

Ik heb de laatste keer gevraagd of ze een andere plaat op wilde zetten, dat ze niet echt origineel meer is. Ik vind het erg vervelend, want ze ziet de buik niet eens, en als ik kijk naar andere vrouwen van mijn postuur met deze duur van de zwangerschap dan denk ik, ik ben heel gemiddeld.

Miep

Lieve Zonneke',

Ik lach al niet vriendelijk meer naar dat soort mensen....in het begin kon ik het wel hebben, en reageerde ik met: het is normaal dat als je zwanger bent je groeit..de laatste tijd reageer ik: "nee, jij trekt volle zalen" (hahahaha) Het zullen mijn hormonen wel zijn hoor, maar ik kan er niet meer tegen dat iedereen constant op mijn dikke buik let. Ook de vraag hoeveel ben je al aangekomen, irriteert me, ik zeg altijd dat ik het niet weet....

Dus meis, je bent niet de enige!!

groetjes Odette(kamerolifantje maar dan zeg ik het zelf hahahaha)

Ja dames, zwaar irritant! Ik ben nog niet zo ver dat het echt aan me te zien is. (16w, 5d). Maar mensen maken dan opmerkingen over dat ik ben afgevallen in mn gezicht en dat dat niet goed is. Ja net of ik het expres doe. En iedereen zegt dat ik goed moet eten. Ja als ik niet meer op kan, dan gaat het gewoon niet. En de verloskundige zegt dat alles oke is dus moeten ze niet zeuren. Met carnaval waren we een avond gaan stappen. Dan krijg je eerst al de opmerkingen dat het zo zielig is dat ik niet mag drinken (voelde me totaal niet zielig) En dan later op de avond gaan de mensen allemaal vragen ' gaat het'.. 'voel je je nog goed'. Jee ik heb geen enge ziekte!! Of net zoals mn schoonzusje.. ik moest van een vriendin haar biertje even vasthouden omdat ze meende dat ze haar portemonnee kwijt was. Schoonzusje zag mij met een biertje staan... roddel roddel roddel. Dus bereidt me op het ergste voor als ik straks een buik heb en de mensen nog meer gaan zeuren! Maar meiden ik zou gewoon gaan genieten van jullie dikke buik en er trots op zijn. Er groeit toch een nieuw leven in!!! Dus showen die buiken!!
Liefs Kirsten.

jee odette ik lig in een stuip om jouw reactie.....hihiihh di ga ik zeker onthouden...

voor de mensen die ik wat beter ken zag ik meastal dat ik er tenminste met....maanden vanaf ben maar zij nog hun hele leven met die rotkop moeten lopen......maar die van odette ga ik zeker nthouden

gr brenda

Bij mij zeggen collega's ook wel vaak wat van mijn buik maar ik ben er eigenlijk wel trots op, zolang het over mijn buik gaat dan. Maar ik bergijp jullie wel, heb ook wel eens van die periodes dat ik denk: gaat dat er ooit nog wel af? Vooral toende weegschaal de 70 aangaf...

Een beetje bezorgdheid is toch niet zo erg? Ik bén ook veel afgevallen, en ik schrik zelf ook als ik in de spiegel kijk. Als mijn collega's daar dan ook over beginnen, vind ik dat niet erg. Maar misschien ligt dat ook aan de collega's die je hebt?

Terug
Bovenaan