Irritant

Hoi allemaal,
Na een miskraam willen we weer meteen proberen om zwanger te worden. Ik ben nu 1 keer ongesteld geweest. En vanaf het moment dat ik vorige week ergens mijn eisprong had denk ik steeds " zou het raak zijn?" Mensen zeggen tegen me dat ik het los moet laten maar dat is makkelijk gezegd. Ik vind het zo irritant dat de maanden van afwachten en spanning nu weer komen.
Herkennen jullie dat ook?
Liefs Janneke

Hoi Janneke,

Erg herkenbaar allemaal. Ik heb zelf vorig jaar in November een miskraam gehad met 6,5 week. Sindsdien zit ik elke maand in spanning.....maar helaas. Ik hoop voor je dat het sneller gaat dan bij mij. (Zondag is mijn NOD en heb stiekem het gevoel dat het wel eens raak zou kunnen zijn...)
Iedereen gaf mij ook het advies er niet mee bezig te zijn, ik heb alleen die knop in m'n hoofd nog niet gevonden.
Groetjes KL

Hoi Janneke,

ooohhh dat is zo herkenbaar. Ik heb dit half jaar 2 miskramen gehad en hoewel ik het van me af wou zetten lukte dit natuurlijk niet, Ik zat er steeds mee in mijn hoofd. Mensen zeggen als je er niet aan denk gaat het veel natuurlijker maar dat zijn alleen mensen die het nooit hebben meegemaakt.

Nu ben ik na de tweede keer gelijk weer zwanger geworden, alleen heb ik pas met 8 weken een test gedaan omdat ik er nog niet over wou nadenken. veel te bang dat het weer mis zou gaan.

Ik had met de tweede miskraam gelukkig een hele lieve gynacologe gehad die zei dat als ik weer zwanger was gelijk haar kon bellen voor een echo met 8 a 9 weken.
en nu ben ik dus 12 wk zwanger en heb 2 x een echo gehad en alles was goed!!
Nu dus op naar de verloskundige.

Ik hoop dat jij ook vroeg een echo mag krijgen als je weer zwanger zal worden. dat haalt een hoop spanning weg ,altans bij ons.
Heel veel succes en laat je niet gek maken door wat andere zeggen ze bedoelen het goed, maar vragen het onmogelijke.

Liefs Liselore

Ik weet ook heel goed hoe jij je voelt. Bij mij zijn de afgelopen 2 jaar alleen maar geweest van spanning.

Wordt ik ongesteld?
Ben ik zwanger?
Gaat het weer mis?
als het niet mis gaat is het kindje dan wel gezond?

Ik heb in deze zwangerschap onderzoeken gehad.
Gaat het niet mis na de vlokkentest?
Lukt de vlokkentest wel? (niet dus)
Lukt ie die week erna wel? Ja na 3 keer opnieuw
Waar komen die bloedingen vandaan.?
Wat is de uitslag?
Is het kindje gezond? Ja gelukkig wel
En is het een jongetje of een meisje? Nou dat weet ik nu dus ook.

Nu zijn eindelijk alle spanningen van me af. Ik weet dat ik een gezonde dochter krijg en ik ben nu 17 weken zwanger. Ik ben nu echt aan het genieten. Maar ik weet dus heel goed hoe irritant het is om in spanning te zitten en te moeten afwachten.

Ik wens je veel sterkte. En niet teveel naar adviezen van anderen luisteren. Gewoon doen wat jij denkt wat je aankunt.

Liefs Elina
7 mk

Hoi,

Ik weet ook precies hoe je je voelt en ook alle andere meiden hier. Stom is dat he als mensen dat zeggen. Ze zullen het wrs goed bedoelen maar je schiet er niks mee op.
Ik zelf heb vorig jaar in september en november een miskraam gehad. Ik was eindelijk na 2 jaar zwanger en zooooo blij en toch gaat het dan 2x achter elkaar fout. Een ware hel maar ja 't is niet anders.
Ik probeer er wel minder mee bezig te zijn, maar dat lukt niet echt. De eerste maanden na de 2e mk was ik blij om ongesteld te worden, zodat ik wist dat mijn cyclus het in ieder geval weer goed deed. Maar nu mag het wel weer een keer raak zijn.
Hopelijk komt alles snel goed bij jou!

Liefs Natasja

Hoi Janneke,

Ik las bij een ander onderwerp dat je cyclus vrij onregelmatig is.. De
mijne ook!! (tussen de 24 en 44 dagen!!) Maar toen ik ging
temperaturen, was ik binnen 2 maanden zwanger!! Misschien een tip voor
je? Hoe het precies werkt, vind je op http://www.vruchtbaarheid.org en op http://www.9maanden.com kan je een duidelijke cycluskaart afdrukken!

Meid ik wens je sterkte, succes en vruchtbaarheid!!

Liefs, Sisi.

Hoi Janneke,

Die spanningen zijn heel herkenbaar hoor, na mijn miskraam had ik de spanning waneer ik weer ongesteld zou worden, toen we er weer voor gingen kwam de spanning of het raak zou zijn. Iedere keer als ik gespannen borsten had dat ik nou het kon weleens raak zijn om vervolgens daarna vet ongesteld te worden hoezo domper? Na 4 maanden klussen in bed en klussen in ons nieuwe huis weer zwanger en weer spanning zou het deze keer wel goed gaan? Na 5 weken bloedingen tot de 11e week weer enorme spanning iedere keer met zweethandjes en een bonkend hart echo's laten maken. Nu weer spanning om een combinatietest zou mijn bloed goed zijn, heb ik een gezonde baby? Kortom super irritant om spanning te hebben, ben nu 13 weken en 2 dagen zwanger en heb er nog geen dag van kunnen genieten door.....SPANNING! Het is moeilijk meid (ik kan er over mee praten)  maar probeer het een beetje los te laten want je doet je er zelf zo te kort mee. Probeer leuke dingen te plannen en niet alleen maar bezig te zijn met proberen zwanger te raken en je zult zien dat je een stuk relaxter bent en  binnen no-time weer zwanger zult zijn! Toen ik alles een beetje los liet en bezig was een  lekkere vakantie te plannen  raakte is dus weer zwanger! Succes meid en het komt heus goed, binnnenkort lezen we hier een berichtje dat je weer zwanger bent!

Liefs,

Puk      

Terug
Bovenaan