irritant...

Hoi meiden,

Ik irriteer me soms zo mateloos!!

Vandaag had ik ook weer familie aan de telefoon en als je dan verteld dat je hoopt dat de baby gauw geboren word, krijg je van die reacties...
- Laat nog maar even zitten hor, je bent nog maar 38 weken.
- Doe maar niet dan en dan want dan kan ik niet gelijk op visite komen ... zoals dus mijn moeder, en schoonmoeder zeggen...
- wees blij dat je nog even kan genieten (waarvan...van de pijn?) nu de baby er nog niet is, dat je nog geen zorgen hebt.
enz ... enz ...

Ik probeer duidelijk te maken dat ik de deur niet meer uit kan door bekkenklachten, het korte stukje lopen naar het dorp en weer terug ik de rest van de dag niets meer hoeft te doen omdat alles dan zeer doet, dat ik helemaal saggi word van het gerommel al de hele week, de maagzuur erg vervelend is.
Dat ik er moe van word, en er slecht door slaap.
Met als gevolg dat ik overdag hierdoor weinig energie overhoud.
En dit alles is op zich niet zo'n drama, maar met een peuter in huis van 3 jaar die enorm veel aandacht opeist door zn gedrag en heel druk is door zn teveelheid aan energie, niet alleen kan spelen en dus de hele dag bezig gehouden moet worden, dit gewoon allemaal te veel is.
Dat ik dus heel blij zou zijn dat de baby zou komen omdat je dan weer aan opknappen kan beginnen en dan krijg je deze zinlose opmerkingen...

Ik word er gewoon geirriteerd van, begrijpen ze me dan niet... ik weet ook wel dat de baby pas komt als deze er aan toe is, en zou ook niet willen dat er door iets, de baby eerder komt als deze er niet aan toe zou zijn en het problemen op zou leveren.

Maar beetje begrip voor iets wat je lastig of moeilijk vind mag toch wel lijkt me.

Moest het even kwijt,
Lief dat jullie even naar mij willen luisteren... of beter gezegd lezen ;-)

Liefs Marina

Ja lekker toch van die opmerkingen die je echt helpen. ( zucht). Ik hoop voor je dat jullie kleintje snel wil komen. Waarschijnlijk begrijpen veel dames wel precies wat je bedoeld. Ik ben 35 wk, maar kan ook niet wachten tot de bevalling! Natuurlijk is het een heerlijk id dat ons meisje er dan is, maar ik verheug me nu vooral op de tijd waarin het maagzuur tot het verleden behoort, ik gewoon weer kan bukken, lekker kan liggen, niet duizelig meer ben, etc.
En dan heb ik het nog luxe zonder vocht, een perfecte bloeddruk, geen bekkenproblemen etc.
Heel veel sterkte hoor!

Groetjes Judith

Heej meid,

Oh zo lekker is dat, van die mensen die dan menen dat ze wat moeten zeggen........... GRR..
En wat dan nog dat je moeder en schoonmoeder niet direct kunnen komen... kun jij mooi genieten van je wondertje toch.... en daarbij als je belt dat ukkie er is.... staan zij waarschijnlijk als eersten op de stoep....

Ik krijg die reacties helemaal niet.... wel es van laat nog maar ff zitten... maar over het algemeen zeggen ze jah toe maar!!! :D:D
Mijn moeder zei alleen gister... hmm doe maar volgende week zondag, heb daarna ochtend diensten... dan hoeft ze geen vrij te nemen want die komt s'middags kramen... maar das alleen maar vanuit praktisch oogpunt bekeken... ik zei en als het nou donderdag komt... nah dat mocht ook wel hahah............. :D

Wel lastig hoor van je bekken.... ik heb dat gelukkig niet... (ben ik heel blij mee, maar kan me voorstellen dat het lastig is) Ik ben ook niet meer goed ter been... ik waggel als een eendje en bukken lukt niet meer... heb bijna geen energie meer over als ik ook maar iets doe... en heb sinds 2 dagen enorme steken onder in mijn rug....
Dan vanacht nog ff lekker ruzie gehad met vriendlief! ik kon em wel wurgen..... maar details blijft je bespaard hoor ! :D hihi........

Lekker he, zo je hart ff luchten, door alles op te typen! ben je er iig op diemanier vanaf.

Meid, ik hoop net als jij dat onze ukkies wat eerder komen... Zodat jij eerder kunt gaan herstellen en ook weer van je peuter kunt genieten.... en va onze kleine wondertjes natuurlijk!!! ben het helemaal met je eens! LAAT MAAR KOMEN DIE BEEBIE!

Liefs en rustig aan!

Ja erg fijn zulke reacties...NOT!!

Oké je verhaal is misschien geen rozegeur en manenschijn (Dat van mij ook niet hoor ;) ), maar dat houdt niet in dat je dat niet wil delen.

Mensen willen toch vaak alleen de leuke dingen horen...Ook al zeggen ze van niet?! Vraag er dan niet naar!!
Ik snap best dat je je ei even kwijt wil en dat het fijn is als mensen daar een beetje gepast op reageren.

Had hetzelfde gesprek laatst met mijn man en die zei ook dat ik niet zo moest klagen...Ben vandaag 37w en 5d dus de laatste lootjes, maar net als jouw al vrij vroeg in de zwangerschap last van pijntjes en andere niet leuke kwaaltjes, maar daar mag je niks van zeggen je moet genieten!!
Ik geniet echt wel van de schopjes en bewegingen, maar dat neemt niet weg dat ik de kleine nu wel zou willen vasthouden en het idee erg aanlokkelijk klinkt als je denkt dat na de bevalling de pijn weg zou zijn :).

Kom hier maar lekker spuien hoor geen enkel probleem ;) Suc6 en hoop dat het oplucht.

Grr....
Mijn familie woont niet in de buurt, maar mn schoonfamilie wel.
Iedere keer zeggen ze... als er iets is bellen hor dan komen we wel op ons neefje passen...
maar als je belt zijn ze altijd druk, komt het nooit uit!
Zeg het dan niet denk ik dan.

Fijn dat ik hier in ieder geval mn irritatie kwijt kan, haha lief dat jullie reageren,

Liefs Marina

Gewoon lekker gal blijven spugen meid... Schrijf het van je af...

Tjah zo ken ik ze ook... beloven je gouden bergen, maar als puntje bij paaltje komt lukt het ze nooit...

Liefs

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld!! Ik heb dan wel geen stuiterende peuter maar een van 7 die alle kanten op stuiterd en aandacht vraagt omdat ze het zo spannend vind! (gelukkig is ze op de dag naar school). Maar ook hier bekkenklachten, rommelen, maagzuur en vooral veel vocht in handen en benen!
Vanmorgen wakker geworden door pijnlijke weeen maar ze willen nog niet doorzetten helaas (vandaag 37+2). Maar het kan ook zijn omdat ik net nog de weekboodschappen heb gedaan..... stel je voor dat de kleine zich aandient en er geen fruit in huis is, hahahahaha. Nu ik weer even rustig zit komt de druk op de onderkant wel weer terug en de pijn lichtelijk...... wie weet komt het deze week nog.
Heel veel sterkte en klaag maar lekker hoor, we weten allemaal precies wat je bedoeld!!

Greetz Esz

Hey marina,
Ja dat ken ik; laat maar weten als je ons nodig hebt,, ja hoor tuurlijk tot je belt idd!!
Trek je er niks van aan en ik hoop voor jou ook dat de baby niet meer al te lang blijft zitten!!
Ik denk aan je!
Liefs MJ

Terug
Bovenaan