Irritante pieptoon van kleine luidspreker in de tuin?

Kinderen vind het niet meer prettig om te spelen in de tuin. Kindje van 5 jaar klaagt over een piep dat ze hoort in onze tuin? Ik zag dat onze buren een kleine luidspreker in de tuin hebben staan. Dat apparaat gaat aan wanneer de buren in de tuin zijn, dan zie je een klein rood led lampje aangaan. Ik zelf hoor helemaal niets maar zij wel. Wat is dit voor een apparaat? Zij krijgt hiervan namelijk oorpijn van?
 
Waarschijnlijk een kattenverschrikker. Is een apparaatje dat een hoge pieptoon verspreid als er beweging langskomt. Ik kan me voorstellen dat ze hier gek van wordt. Zelf hoor ik deze hoge tonen namelijk ook
 
Hoe oud ben je dan Myfteria? Schijnt met de leeftijd te maken hebben? Mijn ene dochter zegt dat ze het geluid nu blijft horen terwijl zij nu bij haar vader is?!
 
Als ze het geluid blijft horen dan ligt het niet aan het apparaatje bij de buren.
Ik ben 27 en hoor alle hoge geluiden, ook van de insectendingen voor in het stopcontact. Hoeft niets met leeftijd te maken te hebben al verliezen veel mensen als ze ouder worden de hoge tonen in hun gehoor. Maar mijn moeder is 51 en hoort ook de hoge tonen nog hoor
 
Terug
Bovenaan