Irritatie door maandverband MA

<p>Hoi meiden, </p><p>Op 10 juni heb ik met behulp van Cytotec tabletten mijn miskraam opgewekt. Sindsdien heb ik bloedverlies en draag ik maandverband. </p><p>Een week na de tabletten moest ik op controle komen en toen is er nog best veel weggehaald door de gyn. Vorige week moest ik terug en er zit nog een klein stukje bloed of stolsel van 3cm x 1,5 cm ongeveer, maar omdat er ook al groeiende eitjes en follikels te zien waren op mn rechter eierstok heeft ze er vertrouwen in dat alles tijdens de menstruatie eruit komt.</p><p>Ik verlies nog steeds bloed. Niet heel erg veel, maar ik heb wel nog steeds maandverband nodig. Ik ben bang dat dit misschien tot aan mn menstruatie kan duren door het stukje bloed/stolsel.</p><p>Maar nu krijg ik denk ik last van het maandverband het voelt heel erg geïrriteerd van onderen. Voel me net een baby met luieruitslag heb er al sudocreme op gedaan. Is er iemand die dit herkent? En die misschien een tip heeft qua maandverband of een crème?</p><p>In het begin gebruikte ik zwarte kotex, daarna witte kotex en nu wissel ik witte kotex af met Always. Kotex is nu eigenlijk wel groot, maar voelt het meest zacht aan.</p>

Ja ik heb ook altijd irritatie door maandverband!            Wou idd kotex voorstellen maar zie dat je die al gebruikt... Zou zo veel mogelijk niet synthetische maandverband gebruiken, dus echt maandverband gemaakt van katoen bijvoorbeeld (geen idee of dit bestaat) en misschien 's nachts een grote handdoek neerleggen en niks aan doen? Dan kan het in ieder geval luchten 

Idd, wasbaar maandverband/inlegkruisjes van katoen! En regelmatig wisselen. Luchten is ook goed. Niet teveel met zalven etc aan de slag. Dan houdt je het vochtig en raakt het niet dicht. 

Ik heb zelf ook snel last van irritatie en ik gebruik Sanature maandverband die is gemaakt van 100 % katoen. Always heeft het tegenwoordig ook. Ik heb nu nooit meer last van irritatie. In de meeste maandverband zit plastic wat snel gaat zitten broeien. 

Heb je al kraamverband geprobeerd? Je hebt deze op natuurlijke basis die gemaakt zijn voor bloedverlies, maar ook voor hechtingen. Ze zijn dus erg zacht en huidvriendelijk. Ik heb deze geloof ik extra bijgehaald bij de Kruidvat of da.
Ik kreeg inderdaad na m'n bevalling het advies om zodra het heftige vloeien stopte, matje of Handdoekje eronder en laten luchten. 

Ik weet niet of je het aandurft om 's nachts op een matrasbeschermer of handdoek te slapen, maar bij mij heeft het echt geholpen. Het werd minder broeierig en kreeg de kans om te drogen.
Succes! 

Bedankt voor het advies allemaal! Ik ga vannacht op een handdoek slapen. Snachts bloed ik toch niet super veel en heb een donker rode handdoek. 
En dan ga ik voor overdag opzoek naar wasbaar of katoenen maandverband wist niet eens dat dit bestond! 
Kraamverband zou misschien ook kunnen, maar vind de kotex nu al zo groot, omdat ik niet meer zoveel bloed. En moet ook naar mn werk enzo en ben bang dat je dat helemaal ziet zitten. Dat gevoel heb ik nu al steeds haha. 

Terug
Bovenaan