irritatie en toch nog onzekerheid

cu2heleen1

New member
Ik ben zondag weer eens door een insect gebeten en is weer onderhuids gaan ontsteken. Gisteren ook weer koorts erbij.
Vanmorgen naar de HA.
De chagerijnige had ik... ipv de rustige en sociale. :(

Weer dezelfde pillen voorgeschreven gekregen. Maar de vorige keer zeiden ze bij de apotheek, deze krijg je niet omdat je met de behandeling bezig bent, mag je alleen slikken als het bloedbad er is. (bloedbad zeggen ze natuurlijk niet, maar is wel duidelijk) Nu krijg ik ze weer voorgeschreven. Ik kreeg ook helemaal geen blik of opmerking over een zwangerschap.

Ik heb aangegeven dat ik vannacht slecht heb geslapen, want ik ben bang dat er wat met het vruchtje is gebeurd. Puur de koorts. En dat mijn lichaam eerder nu tegen de ontsteking gaat werken dan energie geeft aan het vruchtje. Het enige: 'ook een zwangere mag koorts hebben'.

Wij hadden vorig jaar een andere die ons heeft doorgestuurd naar de gyn. Maar toch... hij las wel de historie door.

Ik ben er nu nog steeds niet zeker van.... en ga zo maar eens naar de apotheek, kijken wat die er van zeggen.

Die man werkt volgens mij alleen maar voor het geld en is het echt een beroep en geen roeping. ;)

Nu begint het in mijn hoofd weer te spoken, want ja, over 2 weken en 6 dagen pas een echo. :(
 
och jeetje, kan je niet nog een keer gaan en dan vragen naar die rustige en sociale? Beter een keer te veel dan te weinig.

Wel een rare huisarts zeg, wat je zegt over de zwangerschap, zeker met medicijnen zal je er toch rekening mee moeten houden. Mocht je twijfelen over de medicijnen, mijn moeder is apothekersassistent dus als ik de naam weet kan ik vragen of dat kwaad kan.

Koorts kan volgens mij geen kwaad tijdens de zwangerschap. Wel moet je uitkijken met waterpokken (als je dat nog niet hebt gehad) en rode hond. Die kunnen een vrucht korter dan 20 weken afstoten maar ken ook mensen die zware griep hebben gehad en dat heeft geen nadelige effecten gehad.

Voor de rest kan ik je alleen maar beterschap wensen
 
Echt vervelend voor je,
Misschien kun je advies vragen bij fe verloskundige? Die kun je volgens mij altijd bellen voor advies.

In ieder geval beterschap!
 
Ik denk eerder dat je uit moet kijken met de medicatie. Kan je op internet opzoeken of je de mag.
Ik heb 5 miskramen gehad en bij dr zwangerschap van onze dochter had ik een heftig virus bij 6 weken. Toch is zij helemaal gezond. Dus als je vruchtje goed is, kan deze een flinke griep wel doorstaan

Beterschap
 
Ik kreeg Aerius voorgeschreven door de HA.
Toen ik bij de apotheker kwam, vertelde zij mij dat ze overleg hadden gehad en dat ik nu citirizine kreeg.

Bijsluiter citirizine:
Zwangerschap en borstvoeding
Vraag uw arts of apotheker om adv
ies voordat u een geneesmiddel inneemt.
Zoals geldt voor andere geneesmiddelen dient het gebruik van Cetirizine.2HCl Sandoz 10 mg door
zwangere vrouwen te worden vermeden.Het toevallige gebruik van dit geneesmiddel door zwangere
vrouwen had geen schadelijke effecten op het ongeboren kind. Desalniettemin dient het gebruik van
het geneesmiddel te worden gestaakt.

Mijn man las dit, voordat ik een pilletje wilde nemen en die zei stop. Ik ga dus vandaag ook hiermee maar terug naar de apotheek.
Ik gebruik dan alleen de zalf en zal wel zorgen dat ik zelf tegen die ontsteking ga vechten.... ;)

GGGGRrrrrrrrrr.....

Bedankt voor jullie lieve reacties.
Ik heb gisteren gelukkig geen koorts meer gehad, :)

Ik ga a.s. vrijdag naar de HA toe voor een gesprek. Aangezien het voor mij al de 2de keer is dat hij verkeerde medicatie voorschrijft. Ik wil verhaal horen wat hij niet hoort, of hoe hij dan zijn werk doet.
Want ik heb hem nu echt zien lezen over een medicijn voordat hij Aerius voorschreef.

Misschien ben ik ook wel heel erg voorzichtig.... maar wat wil je na 1 jaar MMM.
 
Ik ben bij de apotheek gewest. Zij hadden een boek uit 2007, daarin stond dat het wel mocht.
Ik heb de bijsluiter laten zien, datum april 2011. Recenter dus...
Toen zocht zij op kennisbank (is via internet alleen onder apothekers en wordt elke dag ververst met nieuwe gegevens) Daarin stond dat het gebruik wel mocht.

Toch heb ik gezegd het niet te gebruiken en heb ik het ingeleverd. Het geld (€3) kon ik niet terug krijgen. Maar deze pillen waren tot en met april 2014 houdbaar. Ik verwacht eigenlijk niet in de eerste 8 weken na een bevalling weer zoiets te krijgen.... Ik hoop het van niet. Bewaren had naar mijn idee geen zin.

Apotheker geloofd hun kennisnet.
Ik ga nog wel naar de abrikant een e-mail sturen. Want eigenlijk vind ik het te zot voor woorden dat zij er nog een 'verouderde' bijsluiter bij doen.

liefs,
 
Terug
Bovenaan