Irritatie omdat man baby wel in slaap krijgt

<p>Hoi hoi</p><p>Vroeg me af of mensen dit herkennen.... </p><p> </p><p>Ben je 3 uur bezig geweest om je baby in slaap te krijgen.... oftewel van - alles volgens de 'boekjes' ? - tot aan - toch in slaap wiegen en wegleggen- aan toe plus alles daar tussenin ....</p><p>Komt papa de Baby in slaap 'wiebelen', legt em weg en ja hoor... Baby slaapt! </p><p>Met als gevolg dat ik mijn man wel kan schieten! Mega irritant! </p><p> </p><p>Puntje bij paaltje is het natuurlijk dat ik het ergens niet kan hebben dat 't mij niet gelukt is enzo ? maar dat is 't punt niet. </p><p> </p><p>Herkent iemand juist die enorme irritatie/boosheid die dan op zo'n moment op komt zetten? </p><p> </p><p>Ik ben benieuwd ? </p><p>Groetjes! </p><p> </p>

Mocht je borstvoeding geven kan het zijn dat je baby bij jou de melk blijft ruiken en daardoor dus wat onrustiger blijft. Heb ik wel eens gehoord van de kraamzorg 

Het kan zijn dat je man harder wiegt en harder sust. Zoek maar eens op de 5s / Harvey karp methode. De samenvatting van zijn boek op YouTube is erg informatief.
Er bestaat ook een boek over in het Nederlands:  inbakeren van Carole lasham. Heb ik iig veel aan gehad

Enof ik dat herken! De manier waarop m'n dochter naar d'r vader kan kijken, zo kijkt ze nooit naar mij. Is natuurlijk pure jaloezie en slaat compleet nergens op maar ik ben dan ook vreselijk geïrriteerd haha. Maargoed, ze vind mij hilarischer dan hem! Duuusss die win ik lekker en dan zie ik aan hem dat hij dat ook niet leuk vind HAHA. Ik denk altijd dat er toch een stiekeme strijd is dat je als ouder het leukst gevonden wilt worden haha. Hier wel iig! En onze dochter vind het prachtig, aan aandacht geen gebrek ;)

Bij ons wisselen de periodes wie ons dochtertje beter in slaap krijgt. Momenteel is mijn man de favoriet. Ik voel alleen geen boosheid, maar maar er gebruik van. Als ze s nachts onrustig is dan por ik hem en zeg dat hij haar het snelst weer rustig krijgt. Dan tuk ik lekker verder. 
Maar ze is nu ruim 1,5. Kan dus al veel meer bespelen.

Bedankt allemaal voor jullie tijd en moeite 
Leuk om jullie reacties te lezen. 
@gebruiker : geen borstvoeding deze keer ?
@bezig bijtje :dat zou kunnen ja. Bedankt voor de tips en vakliteratuur ?
@DMP
Ja das idd ook wel eens andersom wat onze dochter betreft nu ik er zo over nadenk
Zal ik volgende keer aan denken wanneer ik het weer voel opkomen ?
@gebruiker
Ook dat herken ik van de oudste... Zal nog even geduld moeten hebben met de beeb (=9 maanden)Maar dan ga ik er weer zeker gebruik van maken ja ?
En voor nu... Wellicht nog hormonen ??
En 'het is een fase, het is een fase, het is een...' ?

Terug
Bovenaan