irritatie

hoi zwangere dames,

ik ben iemand die soms snel geirriteerd is maar het meestal inhoudt.Nu wou ik wat zeggen over mijn schoonvader.De situatie is dat we bij mijn schoonouders inwonen,en ik over 18 dagen ben uitgeteld,de man is niet mijn man's biologische vader,en zelfs m'n schoonmoeder vind hem nu en dan erg irri.

De laatste week heb ik veel last van schoonmaak neigingen.Ik heb gister de ramen gedaan en de luxaflex,de dag daarvoor heb ik m'n hele slaapkamer grondig opgeruimd.Nu gister avond zat ik doodmoe op de bank toen de schoonouders weg wilden gaan.M'n schoonvader zei tegen m'n man;"wordt ze nou niet gek van de hele tijd niksen"...ik werd heel chagerijnig,maar de oudjes waren al weggelopen.M'n man zei dat ie dat niet bedoelde.

Een tijdje terug moest ik 's ochtends rond 6 uur naar de wc en had alleen een onderbroek en shirt aan,schoonvader kwam net naar beneden toen ik weer naar boven wou,uit schrik dat ie me zo zou zien trok ik de deur wat hard dicht.Hij zei:"gooi niet altijd met deuren,en als je dat doet doe het thuis".Het maakte mij niet uit wat ie over de deur zei,maar als ik hier nu slaap,eet en schoonmaak..waarom is het dan niet mijn thuis?En wat is dan wel mijn thuis?

Oke,nog eentje:wij hebben vogels die hun zaadjes nogal door de hele kamer gooien,als ik ff een keertje een dagje langer wacht met opruimen,zevert hij er al over!!!Heb ik het recht om volgende keer te ontploffen,of moet ik me koest houden zoals altijd...
 
Hoi Petra,

Wat een lastige situatie! Uit jouw verhaal kan ik niet opmaken of jullie tijdelijk bij jouw schoonouders wonen of dat het permanent is. In het laatste geval zou ik zeker een keer met mijn schoonvader gaan praten. Je kunt hem zeggen dat je het gevoel hebt dat hij het moeilijk vindt dat jullie daar wonen en of dit ook zo is. Dan kun je kijken om welke redenen hij zo doet en een paar regels af gaan spreken zodat jullie je niet meer hoeven te ergeren. Het blijft natuurlijk zijn huis....
Als het tijdelijk is, kun je je misschien nog even inhouden?

Succes!
 
Hoi Petra,
Ik begrijp niet dat je bij je schoonouders woont,maar hier zal wel een goede rede voor zijn neem ik aan.
Zit die schoonvader van jou zelf de hele dag op zijn reet,omdat hij zo op je let.Vreselijk lijkt me dat.Ik had hem allang de waarheid gezegd,dan had je nu niet bijna ontploft vlak voor je bevalling.Nu zou ik maar even die 18 dagen uitzingen(beter voor je gezondheid)en zo snel mogelijk een andere woning zoeken na de bevalling,want het is natuurlijk ook niet gezond om dadelijk met je man en kind bij je schoonouders te blijven wonen.Veel succes
 
zou dat niet uithouden hoor, ik weet niet of het mogelijk is maar ik zou zo snel mogelijk op mezelf gaan wonen, dat zal de situatie alleen maar verbeteren. ik zou het ook niet kunnen hoor..

gr sandra
 
Terug
Bovenaan