<p>Hallo,</p><p>mijn vriend en ik zijn in de zomer ouders geworden van een geweldig lief jongetje. We hadden een moeilijke start maar inmiddels mogen we absoluut niet klagen. Hij is bijna altijd vrolijk, slaapt door, drinkt goed en groeit goed. Ik ben een trotse mama en mijn vriend is ook erg gek op onze zoon. </p><p>Omdat ik borstvoeding geef komt een groot deel van de zorg op mij neer. Ik werk ook 1 dag minder en doe gewoon meer. Papa springt hier en daar bij. Maar wanneer het moeilijker wordt, bijvoorbeeld als onze zoon veel huilt omdat hij niet lekker is of een drukke dag heeft gehad geeft vader niet thuis. Hij raakt dan vrij snel opgefokt, scheldt ook en trekt zich terug door te gaan gamen met zijn koptelefoon op. Hij doet regelmatig alsof hij me niet hoort en als ik blijf proberen word ik afgesnauwd. Ik laat mijn kind niet huilen, hij wel. Hij laat hem eerder huilen dan dat hij een film op pauze moet zetten. Gevolg is dat ik uiteindelijk toch wel ga. </p><p>Ik word daar ook boos van en ga er dan tegenin. We schelden elkaar niet uit maar er wordt wel veel gevloekt en geschreeuwd, ik voel me ook helemaal opgefokt. Dan heb ik het gevoel alles alleen te moeten doen. Als ik dingen rustig vraag of zeg (wat ik altijd eerst probeer) wordt er niet naar me geluisterd. Ik had nooit gedacht dat we zo zouden worden, dat ik ruzie zou maken waar mijn kind bij is. Dat wil ik ook helemaal niet maar man wat kan ik me irriteren! Misschien spelen hormonen ook nog een rol. Ik vind dat hij eens volwassen moet worden! In de basis houden we veel van elkaar en hebben al jaren een stabiele relatie. Het krijgen van een baby heeft de boel op scherp gezet. </p><p>We hebben hier al veel over gepraat maar het zorgt niet voor verbetering. Herkent iemand dit? Of nog goede adviezen? </p><p>Wou het ook vooral even kwijt denk ik.. </p><p> </p>