irriteren aan gewoontes partner

Hey meiden,

jullie zullen wel denken, wat is dat nou voor onderwerp?!! Haha, ik ben gewoon erg nieuwsgierig of ik nu gewoon de enige idioot ben in het land of dat er meer mensen zijn zoals ik...

Het zit namelijk zo: al zolang ik mij kan herinneren irriteer ik mij aan bepaalde gewoontes van mensen die regelmatig om me heen zijn. Het zijn vooral eetgewoontes(smakken, met open mond kauwgom kauwen, continu keel schrapen). Het begon al bij ouders en zussen toen ik nog thuis woonde, bij vriendinnen met wie ik bv een week op vakantie was (een week!) en uiteraard ook bij partners. Nu kan ik er redelijk mee leven en vertel mezelf elke keer dat ik niet zo idioot moet doen, maar mijn huidige vriend heeft echt een paar gewoontes die me de haren ter berge doen rijzen whahahahahahahaha. HIj slurpt namelijk altijd van zijn koffie (of iets anders heets) en eet met zijn tanden van vork of lepel (ik krijg al kippenvel van het idee...).

Ik heb het er wel met vriendinnen over en die geven me eigenlijk het gevoel dat ik niet helemaal normaal ben, zij snappen niet zo goed dat je je kan irriteren aan iemand waar je van houdt. Tenminste niet aan zoiets onbenulligs. Ik ben het met ze eens, maar kan me er zo moeilijk vanaf brengen. Ik ga er ook echt anticiperen, dat ik weet wat  er komen  gaat.

Nu ik het zo opschrijf, denk ik  ook, die is echt niet goed wijs, maar trust me, ik heb het er zelfs met een psycholoog over gehad (dat is niet de reden geweest dat ik er was hoor whahahahahaha) en die had het eigenlijk nog niet eerder gehoord.

Jullie wel??

Groetjes van een gek wijf hihi, Jenneke  

Ik wilde naar bed en nog even heeel snel kijken(zonder in te loggen) of er hier nog nieuws was...
Maar hier moest ik even voor inloggen!
Thanks Jenneke,ik ben dus niet de enige idioot op deze aardbol en heb een metgezel in mijn irritaties aan andere mensen,jihoe!haha.
Ik vind het ook helemaal niet leuk van mezelf hoor,en denk vaak,mens kijk 's naar jezelf,maak je niet zo druk om anderen.
Maar het zit er bij mij gewoon in en ik kan het niet veranderen,helaas.
Wel leer ik er beter mee omgaan,vroeger uitte ik alle irritaties en nu hou ik me (iets)makkelijker stil.
Ik kan je plenty voorbeelden geven,ik zal je er een paar geven.

-Mijn man die lekker relaxed achter de pc zit terwijl ik aan het poetsen ben,daar irriteer ik me werkelijk mateloos aan,ik wind me er zelfs over op.
Terwijl hij weet dat ik niet wil dat hij me helpt omdat ik het natuurlijk veeeel beter kan,haha.
-Een willekeurige vriendin die in mijn ogen te bezorgd is over haar kind,of de aanpak in opvoeding heel anders uitvoert dan ik(daar is natuurlijk niets mis mee,wie zegt dat ik het goed doe?)
-Als mijn man eet,doet hij dat met behoorlijk grote happen,en dan kraken(weet niet hoe ik het geluid  anders moet uileggen)zijn kaken,zooooo irritant!

Zo zijn er wel veel meer voorbeelden te noemen maar ik wil naar bed,haha.
Je bent dus niet de enige hierin hoor,ik ben geen haar beter,maar ben er niet trots op.
We makken het onszelf gewoon moeilijk omdat we ons irriteren aan dingen die er over het algemeen niet écht toe doen.
Maar het zij zo,ik geloof niet dat dit echt te veranderen is...helaas.
Groetjes Tanja

Hoi Jenneke,

Je bent echt geen vreemde eend in de bijt hoor!! Ik had er ook last van! Met name het schrapen van de keel!! Gruwelen deed ik er van. Of het altijd de was overal neer gooien ondanks alle verwoede pogingen van mij om hem te leren de was meteen in de wasmand te gooien. Of zijn kleding die hij de volgende dag weer aan wilde, niet netjes weghangen maar als het ware samenproppen en dan over de trapleuning draperen!! Of het aanrecht niet opruimen na het smeren van het brood en nog meer dingen, maar die vertel ik hier liever niet!!

Dus, maak je niet druk......het komt in de beste families voor. Voor mij één voordeel.... ik heb er geen last meer van, hahahaha!

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan