is alles eruit?

Hallo,
Ik heb een vraag! Hopelijk herkent iemand mijn vraag.
Ik heb begin juni een MK gehad. Ik was ca 5a6 weken zwanger. Mijn eerste MK kreeg ik in januari, toen was ik 6 weken zwanger. Ik had toen erg veel last van hevige krampen/weeen. en flinke stolsels/proppen die eruit kwamen.
De hele week ben en kon ik  gewoon niet naar mijn werk.
Nu verwachtte ik weer zo'n periode, maar eigenlijk lijkt het op een normale menstruatie! De VK zei dat het wel  kon, waarschijnlijk was ik nu minder ver zwanger.
Maar ik heb bijna niks verloren!  
Wie herkent dit???
Liefs Anna  

hoi anna,

toen ik mijn miskraam kreeg dacht ik ook een bepaald idee te hebben van hoe een miskraam hoorde te gaan. in het ziekenhuis zeiden ze dat elke miskraam anders is. ofwel je kunt het niet met elkaar vergelijken. in mijn miskraam heb ik een dag krampen gehad en wilde het er niet uit. Pas na 2,5 week had ik mijn feitelijke miskraam, ofwel het verlies van het vruchtzakje. ondertussen maar 1 verbandje per dag.  Uiteindelijk 5,5 week gebloed.

De geanacologe  zei was dat sommige miskramen lijken op ongesteldheid, maar er wordt wel  langer opgebouwd dus je zult ook langer of meer moeten afbouwen. Het kan dus nooit helemaal gelijk zijn aan een normale ongi. Behalve natuurlijk als je pas 4 weken was.   Maar als je na de laatste bloeding toch het idee hebt dat je niet alles hebt verloren moet je gewoon een echo aanvragen, al is het maar voor jou gemoedsrust.

groetjes en veel sterkte

Kitty

Hoi Anna,

Heb zelf bij mijn 1e mk geen last van krampen oid gehad. Was (dacht ik) gewoon 5 dagen te laat ongesteld geworden, maar bleek een week later (toen weer een ongi-bloeding kwam) toch zwanger geweest te zijn. Week later een echo gehad en alles was schoon, dus het was er vanzelf al uitgekomen en ik heb er niets van gezien. Dat kan dus wel, zeker als je nog zo kort zwanger bent.

Elke zwangerschap en elke mk is weer anders. Het is overigens na een mk zeker goed om een echo te laten maken zodat je zeker weet dat alles schoon is. Kan een hoop ellende voorkomen als er toch nog een restje blijkt te zitten.

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan