is alles oke?? moeilijk soms je baby tebegrijpen

hoihoi,
Onze uk is morgen alweer 12weken, hij heeft 2 weken geleden een bovenste luchtweginfectie gehad, was paar dagen vreselijk onrustig, loopoor enz, daar knapte die na 4dagen zo weer van op. Alleen hoest hij al een week of 6 als het niet langer is, dit gaat echt niet over, en de afgelopen dagen verdenk ik hem van keelpijn, elke keer als die slik ist huilen, ook huilt die regelmatig in zn slaap ook 's nachts zo zielig. 1sept gaan we op vakantie, ist naar het weekend niet beter gaan we toch maar langs de dokter, vind vreselijk, voel me dan zo'n overbezorgde moeder met eerste kindje die al voor de derde keer langskom zeg maar!!!

Groetjes

Hoi mamasab!
Je kan altijd beter een keer teveel naar de dokter gaan dan een keer te weinig! Dokters zijn er niet voor niets!
Neem keelpijn en hoesten serieus! Vrienden van ons hebben een kindje dat 2 mei geboren is, ze hoestte ook al een tijdje en dit leek haar ook pijn te doen. Het werd maar niet beter en Ventolin (inhalator) sloeg niet aan en na een week of 6 hier mee te lopen Ging ze toch weer naar de arts. Ditmaal werd ze meteen doorgestuurd naar de kinderarts in het ziekenhuis en ze bleek een keelontsteking te hebben! Levensgevaarlijk bij kindjes van deze leeftijd!
Ik suggereer niet dat jou kindje dit heeft maar wees gewoon erg voorzichtig. Ze zijn nog zo klein!

Sterkte en hopelijk houd je ons op de hoogte over hoe het met je kleintje gaat!

Liefs L81

Hey mamasab,

Zielig he  als  die ukkies het moeilijk hebben. Ik zou ook gewoon lekker naar de huisarts gaan hoor. daar zijn ze voor.
Als ik die klachten zo hoor van het slikken en hoesten en het 's nachts wakker worden denk ik aan reflux. Dat heeft Fenna ook en mijn jongste had er ook wat last van. Dat is dat het maagklepje nog niet goed sluit waardoor de voeding weer terug omhoog  loopt. Dat proberen ze dan weer terug te slikken en daarbij gaan ze dan hoesten. 's nachts hebben ze er ook  meer last van want dan liggen ze plat en loopt de voeding makkelijker  omhoog door de zwaartekracht. Op zich is het niet gevaarlijk, ze groeien er vanzelf weer overheen. Maar het is wel vervelend voor ze

Als je huisarts er nu niet achter komt of er iets anders aan de hand is, zou je eens kunnen proberen om het hoofdeind van het bedje wat omhoog te zetten en de voeding wat te verdikken met nutriton.

Succes

Terug
Bovenaan