Is bij jullie de avondfles er ook al af of zit ie in zijn sprongetje?

A

Anoniem

Guest
Nou de vraag zegt het al. Rik drinkt ineens al een week zijn avondfles niet meer.
Nu is hij 11 maanden en weet ik niet wanneer ie eraf mag, maar sochtends wordt ie nu wel ellendig vroeg wakker van de honger natuurlijk.
Nu kan het ook aan zijn sprongetje liggen mischien, volgens mij zit ie daar precies in....

Nou ik hoor het wel.

X Saskia
mv RIk 04-07-07

Hoi,

Bas is van 24 Juni 2007, 11 maand dus, en krijgt nog steeds zijn avondfles. Hij drinkt hem ook nog steeds leeg.
Heb het de laatste keer op het consultatiebureau gevraagd en daar zeiden ze dat als hij hem niet meer wou dat je er dan wel mee mocht stoppen.

Eventueel vervangen door een schaaltje yoghurt....
Maar aangezien hij hem nog steeds leeg drinkt ga ik er nog niet mee stoppen.

Hoi

Feline is nu ruim 11 maanden en drinkt voor het slapen gaan 120 cc friso 2 met 2 schepjes rijstebloem.

Ruim een maand geleden wilde ze opeens niet meer drinken s,avonds. Toen zijn we gestopt, en dat ging eigenlijk prima. Maar na 2 weken werd ze toch weer hongerig rond 19.00 en nu geven we haar dus een kleine fles. Soms laat ze zelfs nog wat staan.

Feline eet ook altijd rond 17.00 al groente. Ze heeft dan gewoon honger, en kan niet wachten totdat wij gaan eten om 18.00

Groeten Kirsten

Hoi Hoi,

Vera (9,5 maand) heeft sinds twee weken haar avondfles niet meer. In het boekje van het CB stond dat de laatste fles er met 9 maand af mocht. Wel moeten ze dan iets meer vocht (ander drinken) op een dag. Ook krijgt ze nu meer avondeten anders is ze te vroeg wakker 's ochtends.

Groetjes Karin

hoi Sas,
nou Jelte (bijna 1) was de avondfles al aan het afbouwen, van 180 naar 150, toen 120, 90... en toen was het nog maar zo weinig.. vooral in een adventfles.. haha...dat we toen gewoon geprobeerd hebben om em niet meer te geven en dit ging super!

Moet wel zeggen dat wij nooit voor 18u eten, dus als hij rond 19 a 19.30u naar bed gaat zit ie ook nog best vol en de bij de 120 cc wilde hij het laatste beetje vaak niet eens meer!
Hopelijk is hij niet te vroeg wakker sochtends van de honger.

Gr. Sas.

Met 11 mnd mag de avondfles gewoon vervallen, wij zijn ook aan het afbouwen en die van ons wordt 8 juni 1 jaar en drinkt nu nog 120 cc maar begint hier ook melk van te laten staan, maar een beetje voor het slapen gaan vindt ie nog steeds wel lekker.

Groetjes Inge

wij zijn ook met 11 maanden gestopt met avondfles, het waren toen van die warme dagen en had hij toch al minder trek. Dat was 2 avonden wat tegenspruttelen, en nu weet hij niet beter. Daarvoor waren we trouwens al wel bezig met afbouwen, van 200 cc naar 180 cc naar 160 cc naar 120 cc naar 80 cc enz enz.
hij heeft ook nog nooit een druppel laten staan trouwens, maar wilde het ook geen gewoonte laten worden en afbouwen ging super.

als je bang bent dat hij vroeg wakker wordt, kan je proberen zijn avondeten iets te verschuiven, naar bijv. 18:00. Het toetje dan om 18:30 en nog wat water laten drinken na het tandenpoetsen.
en je kan hem ipv 1 boterham, ook 2 boterhammen geven s'middags. Het schijnt dat ze over de gehele dag voldoende moeten eten....het gaat om het totaal zeg maar.

als hij nu de avondfles niet meer wil, zal ik hem ook niet meer aanbieden! wees blij dat hij het zelf aangeeft!

succes.

vera is bijna 10 maanden en drinkt 's avond nog maar 50cc. ze wil hem vaak wel en weghalen is nog geen optie ook al drinkt ze dus nog maar zo weinig. ze vind het nog wel even lekker maar meer wil ze ook echt niet. gisteren wilde ik haar optijd in bed hebben (normaal is het zo 8 uur of later en gisteren was het 7uur) ze heeft na het warme eten geen toetje gehad maar een fles van 100cc en heeft de hele nacht doorgeslapen. ik denk als je kindje niet meer wilt het ook niet meer hoeft te doen...

Terug
Bovenaan