Is bloed geven verstandig als je zwanger wilt worden??

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag en hopelijk heeft iemand hier een antwoord op.

Ik ben al jaren bloeddonor en heb nu weer een nieuwe oproep gekregen. Ik weet dat je niet mag geven als je zwanger bent, maar wat als je zwanger wil worden? Ik heb op dit moment m'n rd'tjes en wil volgende week eigenlijk bloed geven, maar weet iemand van jullie of dit van invloed kan zijn op het zwanger raken?

Ik kan natuurlijk zo de bloedbank bellen, maar misschien weet een van jullie het.

Succes allemaal met zwanger worden. Dat we maar gauw allemaal een mooi wondertje in onze armen mogen houden!

Liefs, ikke

Hoi Miss x,

Ik denk dat het niet zo veel kwaad kan, maar ik zou het gewoon eventjes navragen voor de zekerheid. Als het wel nadelen heeft, baal natuurlijk flink achteraf.
Liefs Gwen

Hai,

ik heb altijd  bloed gegeven en ben gewoon zwanger geworden. In die vragenlijst staat er ook niets over zwanger worden... voor de zekerheid kun je het navragen...

Aline.

Hoi hoi!
Toen ik met de pil gestopt ben heb ik de bloedbank maar even gebeld om het te vragen en ze raadde mij het af om te doen. Nou geef ik wel plasma, weet niet of dat scheelt met bloed geven.
In de vragenlijst staat ook een vraag over of je zwanger bent of in de afgelopen  6 maanden bent geweest. Aangezien je niet altijd met zekerheid kan weten of je wel of niet zwanger bent lijkt het mij moeilijk om een antwoord te geven op die vraag.
Kortom: ik zou de bloedbank gewoon even bellen en dan weet je het zeker.
Succes!
Groetjes, Irene

Bedankt voor jullie reacties!

Als ik bloed zal geven, dan zal ik dat alleen doen in de eerste twee weken van m'n cyclus, om er idd zeker van te zijn dat ik op dat moment niet zwanger ben. Ik ben alleen bang dat het geven van invloed kan zijn op de kwaliteit van m'n ei? Denk dat ik toch gewoon morgen maar even de bloedbank bel. Als ik twijfel, dan doe ik het voor de zekerheid maar niet!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, ikke

Hoi!

Ik mag gewoon bloed geven tijdens het zwanger worden. Maar zodra ik zwanger ben niet meer. Heb vorige maand nog bloed gegeven, en ze vonden het geen probleem! Maar zou het zelf ook niet doen na mijn eisprong...

Succes!

gr. Jacqy

Ik heb hier zojuist de bloedbank over gebeld en het antwoord was direct; kom GEEN bloed geven. Heeft zeker invloed op het zwanger willen worden.

Terug
Bovenaan