Is de Bobike makkelijk de demonteren?

Hallo,

Ik wil via marktplaats een kinderzitje kopen voor opa en oma aangezien zij 2 dagen opassen. Echter als Mette er niet is wil opa niet met een leeg zitje rondfietsen. Dus het moet er makkelijk op en af kunnen. Wie o wie heeft er ervaring met de Bobike voorzitjes en zijn ze makkelijk te monteren en dus ook weer demonteren?

Daarnaast ben ik benieuwd of je altijd het windscherm gebruikt of juist niet.

gr.Ing

Hoi Inge,

gaat er heel makkelijk op en af hoor. er blijft dan een soort bolk met gaten erin aan het stuur zitten waar het stoeltje en het schermpje in past.
Ik had altijd het windschermpje erop al was het maar voor alle insecten die dan niet in de oogjes vliegen maar zich te pletter vliegen op het schermpje. Ik had ook altijd een slaaprol erop zitten want bij mij vielen ze altijd in slaap op de fiets en dat fietst zo onhandig.

groetjes chimene

Hai,

Is het een soort kliksysteem dan ofzo of zit er speciaal gereedschap bij?? Ik wil namelijk voorkomen dat we hem incompleet kopen en er nog wat bobike gereedschap bij moeten kopen...
gr.Ing

moet je hier maar eens kijken op deze link
Het is een blok dat vast om de pen van het stuur zit en daar schuif je het zitje zeg maar in. Het is dus ook vrij makkelijk te stelen zeg maar.
Bij mij is afgelopen zomer van mijn achterzitje zelfs het tuigje gejat, triest he!

groetjes chimene

Vanaf wanneer mogen ze in een fietstoeltje?
Mijn zoontje is 5,5 maand
Hij kan wel al een tijdje recht op zitten maar dan wel met een steuntje in zijn rug

groetjes
Jolanda

quote: jolandaatje26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-11-2007 14:04:29'));

Vanaf wanneer mogen ze in een fietstoeltje?
Mijn zoontje is 5,5 maand
Hij kan wel al een tijdje recht op zitten maar dan wel met een steuntje in zijn rug

groetjes
Jolanda

Hoi Jolanda,

je moet echt wachten tot je zoontje heel goed los kan zitten hoor. Hier in de omgeving was een moeder met haar kindje gaan fietsen en dacht dat haar kindje sliep en toen bleek dat ze haar nekje had gebroken omdat ze er nog niet aan toe was om te fietsen. Het kindje is wel overleden. Daarom kan je beter wat langer wachten. Op het cb raden ze aan vanaf ongeveer negen maanden. Dan komt ook het mooie weer er hopelijk weer aan. Ik kan niet wachten om weer te gaan fietsen hoor.

Groetjes van marloes

Inderdaad niet eerder gaan fietsen totdat je kindje goed zelfstandig kan zitten, meestal is dit rond 9 maanden.
Van mij mag het mooie weer om te gaan fietsen ook weer komen, heb dit erg gemist afgelopen zomer, dus komende zomer weer lekker op de fiets naar opa en oma.
Heerlijk.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan