Is de kans om zwanger te worden vlak na een miskraam echt groter?

Hoi Meiden,

Ik las net het berichtje van Dominique, in een reactie op  de vraag  wanneer je weer zwanger kunt worden na een miskraam.
Mijn gyneacoloog heeft ook niet gezegd dat we moesten wachten met zwanger worden tot de volgende menstruatie. Ze heeft ook niet met nadruk gezegd  iets anders gezegd, maar heeft ons gewoon 'succes' gewenst.  Hieruit maak ik op dat we gewoon weer verder konden gaan.
Nu las ik in het berichtje van Dominique dat de kans groter is dat je zwanger wordt omdat het hormoon nog in je lichaam zit. Dit is iets wat ik wel vaker hoor, ook van mensen die na een bevalling weer heel snel zwanger zijn.
Gaat het hierbij dan om het HCG-hormoon?
Bij ons was namelijk de bloeduitslag die uitsluitsel gaf over het feit dat ik een miskraam had gehad en daarbij was dit hormoon al weer gedaald tot onder 5. De waarde die je hebt als je niet zwanger bent. Het kan natuurlijk zo zijn dat die waarde bij ons weer snel onder 5 was, omdat de waarde nooit de kans heeft gehad om echt te stijgen.
Welke hormonen maken het dan dat je sneller zwanger wordt en weet iemand hoe dat precies zit.

Liefs Elise

Hoi,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel erg vind wat je nu moet meemaken. Helaas weet ik ook wat het is. Ik heb 2 keer een mk gehad.

Na mijn mk-en kreeg ik ook te horen dat ik nu meer kans had om weer snel zwanger te raken. Dit zou komen omdat het lijf nu weet wat het moet doen. Het HCG-hormoon is volgens de gyn al vlot na de mk weer uit je lijf.

Nou. ik werd de eerste keer na 4 maanden weer zwanger van  onze zoon. Na de tweede keer duurde het 6 maanden voordat ik zwanger werd van onze dochter. Dus niet gelijk na de mk weer zwanger geworden.

Groetjes, Cathy

Meis allereerst sterkte, een msikraam is nooit leuk.

Mij is altijd vertelt dat het een fabeltje is, dat je sneller zwanger bent na een miskraam. Tuurlijk er zullen vrouwen zijn die lang bezig waren en na eenmsirkaam ineens snel zwanger zijn, maar er zijn ook zat vrowuen die snel zwanger waren en na een miskraam ineens heel lang bezig zijn.

En hoe graag we na een miskraam ook willen horen dat we snel weer zwanger zullen zijn, is het  de tijd die het je uiteindelijk zal leren.

In ieder geval heel veel sterkte en blijf vooral dromen. Dromen zijn je hoop voor de toekomst. En velen zijn jou voorgegaan en hebben later een lief babietje in hun armen gehouden.

Sterkte
Miep

Hoi Meiden,

bedankt voor jullie reactie.
Als het komt doordat mijn lichaam nu zou weten wat het moet doen, dan moet mijn lichaam dat ondertussen wel weten.

Ik weet je niet of je mij nog kent Cathy, waar ik zat gelijk met jou op het forum   juni 2006 moeders. Alleen is ons zoontje uiteindelijk op 13 april (na een zwangerschap van 30 weken) doodgeboren.
Als het dus straks weer een keer zo mag zijn dat ik zwanger wordt, dan ga ik feitelijk mijn 3de zwangerschap in.

Ik weet dat ik maar moet afwachten wanneer het weer zover is, maar je probeert toch elke strohalm die er is vast te grijpen. Dat had ik ook toen nog niet duidelijk was of ik nu een miskraam had of niet, het duurde twee weken voor we daar duidelijkheid over hadden. In de tussentijd lees je allerlei verhalen, waardoor je door het ene verhaal weer heel veel hoop krijgt en door een ander verhaal weer met beide benen op de grond staat.

Groetjes Elise

Hoi Elise,

Ik moet eerlijk bekennen dat jouw naam geen belletje deed rinkelen.  (schaam me diep!) Maar meid, jullie hebben het ook niet makkelijk gehad de laatste tijd! Eerst jullie zoontje verliezen, en nu weer een mk. Ik weet dat die onzekerheid wel of geen mk er in hakt. Het heeft bij mijn laatste mk ook even geduurt voor wij zekerheid hadden. Het vruchtje groeide door, maar er ging geen hartje kloppen. Uiteindelijk stopte ook het groeien. Ik vermoed dat jullie dus ook zoiets meegemaakt hebben.

Een volgende zwangerschap gaat vast goed! Blijf erin geloven! Er word bij jullie vast weer een mooi wondertje geboren. En dit keer mag hij of zij lekker bij jullie blijven. Het duurt alleen even. Ik ga voor jullie duimen.

Groetjes, Cathy

hi

na mijn miskraam kreeg ik het advied van de gyno dat we   een maand  over sloegen  
 ook omdat ik gecurreteerd ben. nu twee maanden later ben ik weer zwanger 5 weken.
maar of dit komt doordat hormoon weet ik niet maar goed niet tobben want als je er teveel mee bezig ben twil het ook niet altijd lukken.

groetjes angela

Hoi,
Na mijn miskraam op 1 september vertelde mijn gyn dat het statistisch een feit is dat de kans op een zwangerschap na een miskraam groter is dan zonder miskraam. Een reden daarvan is er niet echt, althans, daar kon hij mij geen antwoord op geven.
Et voila!!! Na mijn eerste miskraam was ik gelijk die ronde er na zwanger en heb een geweldige zoon gekregen (2003) en nu; In de 2e ronde weer zwanger!
Ben nog maar 4,5 week dus er kan nog van alles mis gaan. Maar dezwangerschap is een feit!

Succes!!
Groetjes Yvet

Terug
Bovenaan