Is de kraamzorg al bij jullie langsgeweest?

Hallo Dames,

Ik werd net gebeld door de kraamzorg, ze komen langs voor de intake.
Dit gaat 1 nov. gebeuren, ben dan precies 29 weken.
Zijn er dames die hier ervaring mee hebben?
Wat komen ze dan eigenlijk allemaal doen? hihihi !!

Liefs Patty 26wk,5dg.

Hai,

Ik heb een brief gekregen dat ze 23 nov. komen voor het intakegesprek. Ik ben nu 27 weken en 1 dag.
Ben ook erg benieuwd hoe zo'n gesprek gaat en wat er besproken wordt. Ik kan je dus niet helpen hiermee.
Jij mij straks wel....haha....

xx Nicole

Hai Nicole !

Spannend allemaal he, maar als ze zijn geweest 1 nov. laat ik je weten hoe en wat!!
Kan jij je alvast een beetje voorbereiden,   Hihihi !!

Xxx Patty

Hoi Patty en Nicole,
Bij mij is nog geen afspraak gemaakt voor een intake. Dat gaat bij mij sowieso telefonisch gebeuren omdat ik zwanger ben van mijn tweede kindje. Bij mijn eerste kindje zijn ze met 26 weken langsgeweest. Het stelde niet zo veel voor hoor. Inhet gesprek vertelde de mevrouw me wat ik kon verwachten van de kraamzorg, ze stelde vragen over onze wensen en ik had gelegenheid om vragen te stellen.
Ze wilde bijvoorbeeld weten of we huisdieren hadden en ook kreeg ik informatie over stoppen met roken (heel grappig, ik heb nog nooit in mijn leven gerookt enmijn man ook niet). Verder heb ik aangegeven dat ik graag een bepaalde kraamverzorgster wilde hebben, omdat ik die privé ken.
Nou alles is genoteerd en daarna vertrok de mevrouw weer. Er was geen inspectie van de babykamer of zo!
Nou succes ermee dames!
Patricia
33+2

Inderdaad, bij bij ging het gesprek hetzelfde bij mijn 1e.
Alleen ik heb gevraagd of ze ook nog even bij de babykamer wou kijken om te zien of er nog iets moest komen en alles verder in orde was.
Dit doen ze normaal gesproken niet, maar ze willen het best doen.

Heel veel suc6 ermee.

Groetjes Sanita

Hé Patty,

Alvast bedankt.  Ik vind het ook allemaal maar spannend. Wel leuk spannend. Fijn dat er hier dames zijn die dit allemaal al eens hebben meegemaakt.

xx

Hoi,

Bij mijn 1e ging het gesprek inderdaad zoals hieronder beschreven staat. Wat verwacht je, wat kan wel en niet. Roken, huisdieren, bed op klossen enz.
Maar bij mijn nichtje werd bij de eerste echt alles nog gecontroleerd en geteld!!!!! Om te controleren of er wel kruiken, hydrofielen, enz. waren. Misschien hadden ze ervaringen dat het niet in orde was ofzo?
Het duurde bij ons niet zo lang en ik vind het logisch dat het volgende keer over de telefoon kan.

Groetjes

Terug
Bovenaan