Is de melkproductie nog te redden?

Tot mijn grote verdriet neemt mijn melkproductie steeds meer af :( Ik vind het geweldig om borstvoeding te geven.

Mijn kindje is bijna 3 maanden en in de eerste 2 maanden had ik erg veel melk en spoot het zelfs eruit als ik ging douchen of als hij ging huilen.

Sinds ik ben gaan werken gaat het achteruit en moet ik bijvoeden met kunstvoeding als hij naar de opvang gaat. De gekolfde melk is namelijk niet genoeg. Doordat mijn kindje niet meer tevreden lijkt na elke voeding en mn borsten niet meer vol zijn merk ik dat de melk sterk is afgenomen. Alleen na de nacht- en ochtendvoeding is hij tevreden.

Daarnaast is hij de laatste weken slordiger gaan drinken. Vermoedelijk doordat ik minder melk heb en gewend raakt aan de speen van de opvang. Door een gesprek met een lactatiedeskundige leg ik hem beter aan en drinkt hij minder slordig. Wel drinkt hij nog erg slordig als ik hem niet thuis voed. Hierdoor blijft hij als we op pad zijn hongerig en onrustig.

Dit weekend wilde ik alles op alles zetten om de melk weer op gang te krijgen door tussendoor te kolven, extra aanleggen en de gekolfde melk te geven. Gisteravond gaf hij duidelijk aan meer te willen alleen had ik niets meer. Aangezien hij erg hongerig was kon hij nog een vol flesje kunstvoeding drinken. Vandaag is het nog erger geworden. Hij weigert de borst voor het eerst en barst in tranen uit. Een flesje kunstvoeding dronk hij wel. Waarschijnlijk omdat ik vannacht weer ongesteld ben geworden...Ik heb gelezen dat de smaak en geur van de melk verandert als je weer ongesteld bent geworden. Heb ook het idee dat ik nog minder melk heb sinds de menstruatie.

Valt dit nog te redden denken jullie? Ik wil zo graag bv blijven geven.

Wat erg! Ik heb tot 8 wk bv gegeven, maar doordat mn meisje meerdere keren in zhuis heeft gelegen ging door stress mijn productie ook achteruit ook het kolven voor de nachtvoeding maakte alles niet veel beter. Ik heb het toen nog wel 2 weken kunnen rekken door indd veel aanleggen en tussendoor kolven. Alleen had ik de mazzel dat mijn dochter verrekte gulzig is ? uiteindelijk de pech dat ze allergisch is voor echt alles waardoor bv niet meer mogelijk was ? maar kan me voorstellen dat als hij ook weigert dat dat ook denproductie niet bevorderd. Kun je geen contact opnemen met de lactatiedeskundige die je al had gezien voor tips? Bij mij werkte het im een goed warme luier om mijn borst heen te vouwen tijdens het kolven/voeden (schone luier uitvouwen, beetje kraanwater in laten lopen 15sec in magnetron pas op binnenkant word heet!) ik kon ook altijd bellen naar de borstvoedingslijn van mijnnkraambureau ik weet dat er meerdere zijn ff googlen. Veel sterkte! Hoop dat het weer snel bij trekt

Terug
Bovenaan