is de pil al wel uitgewerkt?

A

Anoniem

Guest
Hee meiden,

Even een vraag.
Ik ben nu ongeveer 8 maanden gestopt met de pil.
Mijn cyclus is  sinds die tijd  keurig 27 of 28 dagen (net zoals toen ik de pil nog slikte)
Voordat ik aan de pil ging had ik altijd een cyclus van 23 of 24 dagen...
Wanneer je stopt met de pil...moet je cyclus dan weer net zo worden als voordat je de pil ging slikken? Dus betekent dat dat mijn lichaam nu nog niet ontpilt is??

Groetjes Espritxx

nee dat is niet zo, meestal berekenen ze het zo 1 jaar de pil geslikt 1 maand ontpillen maar dat geld bij sommige niet bij iedereen je weet nooit wanneer je ontpilt bent, tenminste zo denk ik. als je regelmatig bent nu dan heb je redelijk kans dat je ontpilt bent en dat je lichaam nu op zijn eigen krachten door gaat,

greetz suzette

Ik slik al sinds mn 14de de pil.. betekend dat dat ik eerst 9 maanden aan het ontpillen ben?!
Ik dacht dat het gemiddeld zo'n 2/3 maanden duurde voor je ontpilt was..

Hallo,

Ik las je onderwerp over ontpillen. Ik ben sinds 16 juni 2006 met de pil gestopt ( na tien jaar). In november kreeg ik vreselijke buikpijnen en krampen in het midden van de maand. December niet, januari wel enz. Na een maand over te hebben geslagen in maart ben ik naar de huisarts gegaan. Die vertelde mij dat ik waarschijnlijk de eerste periode geen ei-sprong had gehad ( ontpillen). Nu was mijn lichaam mijn eigen cyclus weer aan het zoeken daardoor had ook zulke krampen en buikpijn, dat kon de eisprong zijn. Mijn tip is om goed naar je lichaam te luisteren en eventueel over je 'klachten' een gesprek te hebben met je huisarts. Mijn huisarts heeft me echt gerustgesteld en me een vertrouwd gevoel teruggegeven over mijn lichaam. Ik had het idee dat ik mijn eigen lijf niet meer kende.

Liefs Barbara

Terug
Bovenaan