is de pil de eerste maand veilig?

Hoi meiden,

Ben deze week weer begonnen met de pil. Ik dacht dat ik eerst moest wachten tot de volgende menstruatie, maar vlgs de huisarts kan dat nog wel even duren. Dus hij adviseerde om gewoon te beginnen. Misschien een domme vraag, is de pil ook gelijk al veilig of moet je eerst weer een maand slikken?

groetjes Sonja mama van Evi (6-1)

ik zou er niet 100% op vertrouwen.ik ben 3 weken na de bevalling weer begonnen en hoe t dan zit weet ik ook niet.in de bijsluiter staat dat als je op de eerste dag van je menstruatie begint het meteen veilig is.maarja,wat als je nog niet ongi bent geweest ja.ervan uitgaande dat ik nog geen eisprong heb gehad binnen 3 weken denk ik wel dat t veilig is ja.maar ergens vertrouw ik t niet.maar goed,ik wou toch 2 kindjes snel na elkaar
eigenlijk niet zo snel,maar mocht t per ongeluk toch niet veilig zijn...kan me alleen bijna niet voorstellen dat je 4/5 weken na je bevalling alweer zwanger kan raken.ik weet niet hoelang geleden t bij jou is?
groetjes kari

bij mij is de bevalling bijna 9 weken geleden. Dan  houden we het nog maar even op save. Ik ken trouwens iemand met een kindje van 8 maanden op de arm en bijna 7 maanden zwanger!! Dat risico wil ik liever niet lopen, dat is wel heel snel op elkaar.

groetjes Sonja

Hoi,

Is het niet zo dat als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint, de pil na 7 dagen veilig is? Als het goed is kun je dat terugvinden in de bijsluiter.

Jeetje, één maand verschil tussen je kindjes... Nou zijn volgens mij heel veel mensen de eerste (paar?) keer na de bevalling niet zo voorzichtig met anticonceptie, want de vk vroeg hier bij het eindgesprek nog in het bijzonder naar: hadden we al seks gehad? anticonceptie gebruikt? eeehhhhh...nee, eigenlijk niet...één keertje moet toch kunnen...hoe groot is die kans?  Stom he? Dit zou inderdaad wel heel snel zijn. Maarja, als ik van die ene keer zwanger raak dan heeft het blijkbaar zo moeten zijn!

Liefs,

Eveline

Hoi,
Toevallig heb ik gister ook de pil voor het eerst weer bij de apotheek gehaald en vandaag begonnen. De eerste strip is de pil nog niet veilig. Pas vanaf je volgende menstruatie, dus je tweede strip, is de pil pas veilig. Dus nog ff met condooms aan de gang ;-)
Groetjes,
Sas

Terug
Bovenaan