is de uitgerekende datum wel goed?

ik zat op de speciale uitrekenkalender te kijken die in het boekje van zuidzorg staat en volgens deze kalender staat er als ik mijn laatste mensteatie op 10-06-2010 gehad heb is mijn uitgerekende datum 17-03-2011 maar de eerste afspraak bij de gynaecoloog is zo fout gegaan want zij was echt gejaagd dat zij 10-7-2010 heeft aangehouden en dan zou ik op 15-04-2011 gaan bevallen en hoe de zwangerschap verloopt zou ik echt in maart uitgeteldc moeten zijn want de krampen in mijn onderbuik beginnen al en dat is net een maand te vroeg als ik dit met mijn vaste gynaecoloog over heb krijg ik als antwoord ik hou de eerste bevinding aan MAAR WAT NOU ALS IK TOCH GELIJK HEB????

een bezorgde aanstaande moeder

Dan komt je kindje volgens de gyn een maandje te vroeg. Wel ontzettend balen, want dat betekent dat je sowieso niet thuis kunt bevallen.
Ik zou toch wat druk zetten bij je gyn om eventueel alsnog een echo te maken (alhoewel er nu al wel veel verschil zit in groei, dus je misschien geen datum meer kunt bepalen, dat weet ik eigenlijk niet).

Maar wanneer ben jij voor de eerste keer naar de VK of Gyn gegaan en is er toen geen eerste echo gemaakt? Net als bilsbanaan denk ik dat je bij een huidige echo meer weinig kan zeggen over de preciese uitgerekenende datum. Maar bijv de 12 weken echo zal hier volgens mij meer over zeggen. ( als het goed is staan deze gegevens in je dossier.) Ook kunnen ze kijken of het kindje al is ingedaald. Heb je al een slijmprop verloren etc.?

Succes, Judith

Hallo,

Ik mag toch aannemen dat ze bij de termijnecho gekeken hebben naar de uitgerekende datum? Zo een meting zegt aardig nauwkeurig wanneer je bent uitgerekend. Succes.

Gr tamjo (maart mama)

Ze gaan bij ons in het ziekenhuis altijd uit van de termijnecho...neem aan dat jij die ook hebt gehad.
Ik vind een maand verschil ook wel veel trouwens, maar bij mij zijn de data volgens de echo ook steeds anders (nu loopt ie weer 3 weken voor op schema!)

Bij ons kijken ze ook naar de termijnecho...en dan bij de 20 wk echo vergelijken ze toch ook aan de hand van de zwangerschapsduur die jij hebt?
Zaten daar afwijkingen in?

ik heb ook een groeiecho gehad en dan zien ze of je kindje gemiddeld is en bij de twintig weken echo moeten ze dan toch al gezien hebben dat het een maand veder is met de groei en ontwikkeling

Terug
Bovenaan