is de vraag al gesteld? thuis of in het ziekenhuis?

Bij mij wordt al de vraag gesteld thuis of in het ziekenhuis bevallen (ik ben pas 10 weken!!!) Maar goed ik ben er nog niet uit en ik twijfel. Bij mijn dochter wilde mijn man graag dat ik in het ziekenhuis zou bevallen dat vond hij veiliger. Na het breken van de vliezen thuis bleek dat ze in het vruchtwater had gepoept dus ik moest sowieso naar het ziekenhuis!

Ik lag zo lekker in mijn bed dat ik eigenlijk niet weg wilde maar ik moest, dus in de auto onderweg bij elke drempel gillen dat mijn kerel en zo zacht mogelijk over heen moest rijden en eenmaal daar wordt het zo klinisch! om 01.43 uur werd onze dochter geboren helemaal gelukkig maar dan! Er lagen nog 5 dames te bevallen dus echt tijd hadden ze op de afdeling niet voor mij en mijn dochter! Pas om 4 uur werd ze gecontroleerd en om half 5 kon ik gaan douche! 's ochtends om 11 uur werd de rolstoel de zaal in gereden en naar huis mocht ik weer... geen controles voor mij of de baby! Het zal wel dacht ik. Thuis aangekomen had ik zo gelekt dat alles onder het bloed zat! Wist ik veel dit was mijn eerste kindje! Geen fijne ervaring dus...En niks te nadelen van het personeel die waren best vriendelijk ze waren gewoon onderbezet!!!

Aan de andere kant mocht er wat mis gaan de medische molen is dan natuurlijk wel in 1 sec bij je!!!

lang verhaal kort....thuis of ziekenhuis bevallen?

liefs kim

Ik ben met de eerste uiteindelijk naar het ziekenhuis gegaan omdat ik op 7cm bleef hangen. Eenmaal in het ziekenhuis bleek het ritje in de ambulance wonderen gedaan te hebben en mocht gelijk gaan persen. Een kwartier later lag de kleine man op mijn buik (weet het, ik teken er voor om weer zo'n bevalling te hebben) Ook bij ons was het druk maar kreeg toch wel voldoende begeleiding. We zijn 's avonds naar huis gegaan en uiteindelijk zaten we middernacht wederom in het ziekenhuis omdat de kleine ondertemp had. Hij bleek een ernstige infectie te hebben. Heeft 8 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ook ik mocht blijven en vond het heel prettig gaan. Vanwege die infectie (onbekende overigens) moet ik nu in het ziekenhuis bevallen en ben er eigenlijk wel blij mee. De eerste heeft alles bij elkaar (vanaf eerste wee) 7 uur geduurd. Aangezien ik 2 uur stil had gestaan, willen ze nu dat ik met de eerste wee kom. (denk dat ik eerst nog een uurtje of 2 thuis blijf) Ik ben nu helemaal onder controle van het ziekenhuis, dus thuis bevallen is geen optie.

voor mij is het nooit een keus geweest of ik in het ziekenhuis of thuis wil bevallen.
ik heb namelijk sikkelcel anemie(een bloed ziekte)
en daar door moet ik in het ziekenhuis bevallen het liefst wil ik het een keertje mee maken hoe het is om thuis te bevallen maar dat zit er bij mij helaas niet in.

liefs,

ik moest ook bij Neomi in ziekenhuis ivm hoge bloeddruk! eerst maar eens afwachten wat me bloedruk dit keer gaat doen!
ik heb wel hele fijne ervring gehad in ziekenhuis dus het maakt mij niet zo veel uit inprincipe!

Ik heb een hele fijne ervaring met een ziekenhuis bevalling.
Ik was blij dat ik in het ziekenhuis was, want toen ze mijn vruchtwater braken bleek het zoveel te zijn dat hadden ze thuis echt niet allemaal op gevangen viees idee voor thuis.
Ik kon de dingen makkelijker los laten, omdat ik mij in mijn eigen huis altijd gastvrouw blijf voelen.

Tot dusver twee keer zonder complicaties thuis bevallen. Bij de tweede ging de bevalling zo snel dat we de vk nog geeneens gebeld hadden. Driekwartier rommelige weeen gehad toen mijn vliezen braken. Binnen een paar minuten werd toen de kleine geboren! Mijn ouders waren op bezoek en mijn man had mijn moeder de vk laten bellen toen de vliezen braken, zodat hij bij mij kon zijn. Mijn moeder had net de vk aan de lijn toen ze het eerste huiltje van onze dochter hoorde. Het was een heel bijzondere bevalling dus. .
Ik hoop dat ik dit keer weer zoveel geluk heb.

Terug
Bovenaan