is deze slaapzak geschikt voor een baby of niet??

onze zoon van 6 maanden is in bed nogal een woelwater.
Hij slaapt meestal op zijn buik en ligt regelmatig achterstevoren of overdwars in bed.
Vandaar dat hij in een slaapzak slaapt, zonder dekens ivm verstikkingsgevaar.
Alleen nu het frisser wordt lijkt het ons zo te koud.
Nu zag ik op internet een warme slaapzak voor kinderen vanaf 6 maanden.
Alleen krijg ik hierbij een beetje een dekbed idee.
Terwijl een dekbed bij baby's altijd wordt afgeraden en hij daarbij ook nog een op zijn buik slaapt.
Wie weet het? Hij is te zien op tchibo.nl onder de afdeling plezierbestendig.
Deze tekst staat erbij;

Om heerlijk in te slapen! Ideaal voor het koude jaargetijde. De warme vulling van holle vezelkogeltjes blijft op z'n plaats dankzij de gesloten kamers. Er ontstaan geen koude zones. Lange ritssluiting om gemakkelijk in en uit te stappen: sluit van boven naar beneden. Met drukknoopsluiting: in lengte verstelbaar van ca. 80 tot 110 cm. Voor baby's vanaf 6 maanden en kinderen tot 3 jaar.

Materiaal: buitenstof: 100% katoen; vulling: 100% polyester
Afmeting: lengte: ca. 80-110 cm
Kleur: lichtblauw-wit
Wasvoorschrift: 60 °
 
Hai,

Ik heb even gekeken op de site. Ziet er op zich prima uit. Je kunt het alleen nooit zeker weten of het echt wat is. Ik heb zelf bij de HEMA 2 winterslaapzakken gekocht. Deze zijn lekker soepel en lekker dik. Daarbij heb ik ook nog dikke pyama's gekocht. En nu ligt hij nog steeds in zijn andere slaapzak. Ik heb zoiets van zolang wij zelf nog onder het zomerdekbed liggen heeft hij het ook warm genoeg. Als het straks echt koud word dan leggen we hem in de winterslaapzak. En dan heeft hij het echt niet koud hoor. Ik zou als ik jou was gewoon even bij de HEMA kijken of ergens anders. Ik vind het altijd wel fijn als je het goed kan zien en voelen wat het is. ik hoop dat je er wat aan hebt. Groetjes Isa
 
Hoi,
Ik moest mijn zoontje altijd meerdere keren onderdekken omdat hij steeds boven
de dekens ging liggen. Ook al had hij al een slaapzakje aan.
Ik heb ook 2 winterslaapzakken gekocht (bij de aldi 6,99) en nu slaapt hij daarin
met een gewone katoenen pyama. Hij heeft het zo warm genoeg. Ik voel altijd even
in zijn nekje. Als dat warm genoeg is is het goed.
groetjes melanie
 
hoi

onze zoontje ( 7,5 mnd ) zijn ook van die woelers
nu heb ik nog dunne trappelzakken maar ik heb alvast bij de kruidvat wintertrappelzakken gekocht en waren ook goedkoop 6,00 euro en zijn ook net een dekbedje zo warm. mijn kindjes zweten nog al snel dus heb ik ze nu nog in een dunne zak en als ze slapen stop ik ze in. en dat gaat goed  s'morgens liggen ze nog lekker onder de dekens en hun slapen gewoon door als ik hun instop

groetjes kristel
 
Hoi,

Mijn dochter van bijna 12 weken slaapt ook in een slaapzakje en ook nog een dun dekentje over haar heen. Het dekentje bestaat uit een twee delen. Ze heeft nu nog maar 1 deel  om haar bedje  liggen. Straks als het kouder wordt krijgt ze dus een dubbel dekentje.

Debbie, moeder van Kayleigh
 
Mijn zoontje werkt zich altijd naar boven en ligt in een pyama en slaapzak.
Ik ken de slaapzak die jij bedoelt en daarbij zou ik geen extra dekentje geven.
Wij hebben van iemand de tip gekregen om een extra stuk stof aan Ruben ´s slaapzak te naaien en deze verlengde lap  dan in te stoppen onder het matras. Dan kan hij niet meer alle kanten op. Ideetje?

groet,
Jinny
 
Terug
Bovenaan