Is dit begin vd bevalling?

Dag dames,

Vandaag 39w2d, sinds vanmorgen een soort zeurende menstruatie-achtig lage rugpijn die doortrekt naar m'n onderbuik. Af en toe echt pijnlijke steken die ik soort van weg puf. Nu net slijmprop verloren en de afgelopen 24 uur al 3x ontlasting gehad.. Is dit het begin?! Ik hoop het zó want het is serieus best pijnlijk al de hele dag, dus laat de echte bevalling maar beginnen. Ben benieuwd of mensen dit herkennen en of bevalling toen inderdaad snel begon...

Ja! Dit is zeker herkenbaar voor mij. Ik had op 40+2 zo’n dag, inclusief ontlasting, die avond m’n slijmprop verloren, die nacht begonnen de weeën en 40+3 is mijn zoontje geboren.

Spannend!!

Ik had de eerste dag uren lang menstruatieachtige krampen die kwamen en gingen. Niet superregelmatig. Elke 5 tot 15 min. Dat bleek na inspectie 4 cm ontsluiting te zijn. Ik vond het niet erg pijnlijk, maar ik voelde me er gewoon niet lekker van. Ook was ik snel van mn stuk. 
Maaaaaar diezelfde krampen had ik al een week of twee af en toe. En toen betekende het nog niks. Ook twee keer eerder in de zwangerschap aan de bel getrokken om datzelfde gevoel, en ook toen was het nog geen ontsluiting gelukkig. Ik had een verkorte baarmoederhals dus er was risico op vroeggeboorte. Vandaar dat ik er alert op was. Maar die laatste week riep ik al dat het niet lang meer ging duren, 34 weken was ik toen. Met 35 weken geboren. Dus ik voelde wel aan mn lijf dat het deze keer anders was. Toch was ik erg verrast dat het die laatste dag wel ontsluiting betekende! 
In de dagen ervoor heb ik ook best wel wat op de wc gezeten met dunnere ontlasting, terwijl ik de hele zwangerschap moeilijk kon poepen. 
Ik hoop het voor je! Laat de verloskundige even checken anders.

Zo begon het voor mijn beste vriendin!! 8 uur later had ze haar zoontje in dr armen ? Weet niet hoe het nu gaat? Maar zal even de verloskundige contacten.

Zou zeker kunnen, bij mij duurde het zo 2,5 dag met die krampen voordat het zover was.. hoop voor jou sneller ;)

Zou heel goed kunnen hoor, zeker nu je je slijmprop in 1x kwijt lijkt te zijn en ook al wat moet wegpuffen. Grote kans dat het vannacht doorzet.. wie weet! Succes!!!

Kan heel goed!
Ik verloor drie dagen voor de bevalling iedere dag een gedeelte van de slijmprop en op de dag dat de bevalling begon had ik hele lage rugpijn (leek in eerste instantie alsof ik last had van mn darmen). Dit mondde drie uur later uit in heftige rugweeën. Dús het was zeker een voorteken ?

Terug
Bovenaan