Is dit bekkenpijn?

Sinds anderhalve week heb ik pijn aan de binnenkant van mijn bovenbenen. De pijn zit erg hoog. In het begin dacht ik dat het spierpijn was, maar dat is het niet. Weet iemand of it een beginnende bekkenpijn is?

Meinkie

hoi hoi

hoever ben je?
ik ben zelf 35+1 zwanger en heb sinds een dikke week ook pijn aan de binnenkant van mijn bovenbenen zit idd erg hoog.

het zijn meer steken die ik krijg plotseling dus ik lees met je mee

gr een gelukkige mama   35+1 zwanger

Hoi Meinkie,

Hoever ben je zwanger?

Het zou ook bandenpijn kunnen zijn. Ik heb gedurende mijn hele zwangerschap daar met vlagen last van gehad. Pijn in de liezen, soort van spierpijn maar dan erger.

Bekkenpijn begint vaak met pijn bij het schaambeen heb ik me laten vertellen. Soms heb ik daar ook wel last van. Ik denk dat elke vrouw op een gegeven moment wel haar bekken zal voelen, maar bekkeninstabiliteit is wat ernstiger van aard. Wel goed op letten dat je je gewicht over beide benen verpreid, dus niet op 1 been staan. Niet te zwaar tillen etc. Als je het idee hebt dat je bekkenklachten hebt, bespreek dit met je vk. Als je er nl op tijd bij bent, kan je met goede therapie best goed geholpen worden.

Succes.

Groetjes Anoek

hoi meinkie,
ik herken de pijn die jij beschrijft uit m'n eerste zwangerschap. Deze is toen geduid als bandenpijn: hoog in bovenbenen, richting liezen. Pijn werd bij mij ook erger door meer activiteit. Ik kreeg toen het advies om dingen te gaan spreiden (dus niet fietsen naar werk en hele dag sjouwen op werk en 's avonds sporten, maar sporten op vrije dagen, fietsen alleen kleine afstanden, voldoende rust nemen na inspannende activiteiten.)
Ik heb er nog best een tijdje last van gehad na de bevalling, merkte gelijk als ik teveel had gedaan.
Succes ermee! Hopelijk trekt het snel bij bij jou, want dat kan ook!
Groetjes mira

Hoi Meinkie,

Het lijkt wel een beginnende bekkenpijn.

Ik heb al sinds een lange tijd bekkeninstabiliteit. Ben nu 30 weken zwanger, maar liep met week 7 al bij de fysio. Dit met name toen voor bekken bodum pijn en bij week 20 is echt bekkenistsbiliteit geconstateerd. Erg pijnlijk. Pijn aan de bennen kant en buitenkant van de benen, heupen, stuitje, onderrug en schaambeen. Sinds kort doet het ook zeer met naar het toilet gaan.

Wees er op tijd bij. Bij mij net iets te lang door gegaan. Ging met 25 weken pas 1/2 dagen werken. Had veel eerder gemoeten. Maar ach...het is nog te handelen en je went aan de pijn.

Je kan ook op deze manier kijken of het aan je bekken ligt. Ga op de gron liggen en probeer je benen om de beurt omhoog te krijgen. Als dit niet of bijna niet gaat of je hebt er moeite mee, kan het echt aan je bekken liggen. Naar je huisarts ermee!

Suc6 meis

Terug
Bovenaan