Is dit BI??

A

Anoniem

Guest
Hoe voelt bekkeninstabiliteit???? Ik vraag dit omdat ik de laatste tijd veel pijn heb ik mijn heupen, schaambotje en stuitje. In de avond kan ik gewoon helemaal niet meer lopen. Mijn vriend moet me dan gewoon naar bed brengen. Het probleem is alleen dat ik echt niet weet wat ik met mezelf aan moet. Alles doet zeer,zitten, liggen en lopen kan ik dan niet. Ook staat mijn buik soms heel straks en doet gewoon zeer. Lijkt net of ik een aantal kilo stenen in mijn onderbuik heb zitten die naar benede drukken.

Ik heb al zwangerschapsischias en dat had ik vooral aan de linkerkant. Ging een tijd goed totdat ik dit weer heb. Ik heb dit nu al anderhalve week en weet niet meer wat ik er mee aan moet.

Ik hoop echt dat iemand weet wat dit is....

Liefs,

Danielle

Ja, volgens mij heb jij bi.
Wat je kunt doen, is even naar de dokter gaan. Die kan dan de diagnose stellen en een verwijzing geven voor fysio. Verder zul je je leven aan moeten passen. Als je s'avonds niet meer kan lopen, doe je overdag te veel/ verkeerde dingen. Pas je aan, anders heb je na de bevalling veel langer last. En bij bi. geldt: pijn is fout! Voel je pijn, dan moet je rust nemen.
Groetjes Ivy

Hallo Daniëlle,

Ik heb gelukkig geen last van bekkeninstabiliteit maar ik heb wel een tip voor mensen  zoals jij die dat wel hebben:

Schaf een sluitlaken aan!  

Het is een soort corset wat je na de bevalling om doet. Het geeft heel veel steun op de juiste plaats en voorkomt dat het eventueel erger wordt. De kraamhulp weet er wel raad mee.
Mijn zus heeft tijdens haar zwangerschap ook erg veel last gehad van bi en heeft na de bevalling eensluitlaken omgehad. Het heeft haar erg geholpen ze heeft nu geen klachten meer.

(Nieuw aanschaffen is prijzig..m'n zus heeft er één via internet op de kop kunnen tikken).

Groetjes
Ginny

Terug
Bovenaan